پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:40:41

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد در قم توسط دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد در قم توسط این دفتر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام شریعتمداری در جلسه فعال‌سازی بانوان در طرح مقابله با آسیب‌های اجتماعی محلات قم که در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اعتیاد مسأله اول در مجموعه آسیب های اجتماعی بوده و ریشه سلسله ای از مسائل و مشکلات است.

وی گفت: یکی از معضلات جدی در این مسأله، صیانت بخشی و پشتیبانی از خانواده مبتلا تا زمان اطمینان به رهایی و درمان معتاد و سلامت خانواده اوست، به طوری که حتی پس از هزینه های بالا برای ترک اعتیاد، درصد ناچیزی از آنها سالم باقی می مانند و دوباره آلوده نمی شوند و این به جهت عدم توجه به بستر اجتماعی و الزامات پاک باقی ماندن مبتلایان است.

رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همراه با تأکید حضرت امام خامنه ای به مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص توجه بیشتر به مسائل فرهنگی قم، فصلی جدید در برنامه ریزی فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفت و کارگروه عملیاتی قرارگاه ۱۹ دی با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای مؤثر فرهنگی از جمله سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری، ارشاد، کمیته امداد حضرت امام(ره) و سایرین در کنار یکدیگر به ویژه به حل مسائل از درون محلات پرداخته، که در همین راستا آیین نامه شورای محلات قم مصوب گردید.

وی با اشاره به نیاز خانواده ها به مباحث آموزشی در موضوع مسائل آسیب های اجتماعی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی همواره نسبت به اصلاح و ارتقاء جایگاه خانواده خصوصاً در قم اعلام آمادگی نموده و با همه ظرفیت خود پای کار است.

حجت الاسلام شریعتمداری اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی به برکت رویکرد مسأله محوری در مجموعه خود در زمینه ارائه انواع آموزش مورد نیاز در ارتباط با طلاب و مبلغان، فعالان فرهنگی و حتی اقشار جامعه در زمینه های گوناگون مرتبط با خانواده نظیر کنترل خشم، مهارت های زندگی، مددکاری فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره، سابقه ای درخشان دارد.

وی گفت: دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد در قم توسط مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده و امید داریم که این برنامه توسط مبلغان فعال در محلات هرچه سریعتر به مرحله اجرا در بیاید.

رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به همت اداره اعزام خواهران نسبت به شناسایی و فعالسازی خواهران فعال در حوزه خانواده، این جلسه جهت معرفی طرح ذیل تفاهم نامه دفتر تبلیغات اسلامی با سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم شکل گرفته و ان شاء الله به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، سرهنگ جعفری «معاون اجتماعی سپاه پاسداران استان قم» و سرکار خانم محقق «رئیس اداره اعزام خواهران معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی» از آمادگی مجموعه های تحت نظارت خود خبر دادند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما