چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   11:52:19

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

هنوز بسیاری از مردم خطر کاهش جمعیت کشور را درک نکرده اند

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه هنوز بسیاری از مردم خطرات و آسیب های ناشی از کاهش جمعیت کشور را درک نکرده اند که در این باره بیش از هر چیز نیازمند تقویت فعالیت های رسانه ای و فرهنگی هستیم.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: امسال بر پایه آمار رسمی مسئولان وزارت بهداشت، برای نخستین بار نرخ رشد جمعیتی کشور به کمتر از یک درصد رسید که این مسأله نشان دهنده خطر جدی متوجه کشور از ناحیه کاهش جمعیت جوان در سال های پیش روست.

وی گفت: خوشبختانه بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس در این باره دغدغه جدی دارند و امید است که در سایه تعامل با قوای مجریه و قضاییه به راهکارهایی عملی در جهت جبران این مسأله دست یابند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر چند که متأسفانه هنوز بسیاری از مردم خطرات و آسیب های ناشی از کاهش جمعیت کشور را درک نکرده اند، اما با این حال جای امیدواری است که در سال های اخیر رسانه های جمعی به خصوص رسانه ملی و نیز صاحبان تریبون اعم از ائمه جمعه، اساتید دانشگاه، مبلغین و فضلا، اهمیت این موضوع را درک کرده و اقداماتی ولو ناکافی را برای اطلاع رسانی به مردم و تشریح چرایی افزایش جمعیت در سطح جامعه انجام داده اند.

وی افزود: ما باید ناظر به مخاطبان گوناگون، برنامه ها و بسته های تشویقی متعددی برای رشد جمعیت در کشور در نظر بگیریم و در ضمن، شاهد استمرار فعالیت های رسانه ای، فرهنگی و نیز اجتماعی در این باره باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد خاطرنشان کرد: در کنار این فعالیت ها، نباید از اهمیت سامان دادن به اوضاع نامطلوب اقتصادی کشور غافل شد، چرا که اگر وضعیت اقتصادی کشور بهتر شود، قطعاً تأثیرش را در مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله در بحث ازدواج به موقع نسل جوان خواهد گذاشت.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما