پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:22:36

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

حضور مبلغان جهادی در بیمارستان ها سازمانی نبوده و براساس احساس تکلیف است/ اقدامات حمایتی دفتر تبلیغات اسلامی از مبلغان جهادگر

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گویی به اقدامات این دفتر در شرایط بحران شیوع کرونا و حمایت از مبلغان جهادی جبهه سلامت پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص حضور مبلغان جهادگر در خط مقدم جبهه سلامت اظهار داشت: اقدام طلاب و فضلا اعم از خواهر و برادر در مسأله خدمت رسانی به مدافعان سلامت حقیقتاً باعث افتخار حوزه های علمیه و مجموعه افرادی است که به صورت جهادی در این عرصه در حال خدمت هستند.

* فعالیت های مبلغان در شرایط بحرانی شیوع کرونا

وی با اشاره به اقدامات و خدمت رسانی طلاب در شرایط بحرانی شیوع کرونا گفت: عمده طلاب و مبلغینی که در این زمینه فعال بوده و از مبلغان دارای پرونده دفتر تبلیغات اسلامی می باشند، در چند حوزه مشغول به فعالیت هستند، یک حوزه، توزیع اقلام بهداشتی و مورد نیاز مردم است که از طریق بسیج طلاب و با همکاری مبلغان انجام می شود و بخش قابل توجهی از طلاب در این عرصه در حال کمک رسانی در قم و دیگر استان ها هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به حضور مبلغان در بیمارستان ها جهت خدمت رسانی در جبهه سلامت پرداخت و تصریح کرد: بخش دیگر فعالیت مبلغان، کمک به پرستاران، پزشکان و کادر درمانی است که مبلغان اعم از خواهر و برادر در تمام بیمارستان های دارای بیماران مبتلا به کرونا در سطح کشور و خصوصاً شهر قم حضور دارند.

وی با بیان این که این مبلغان جهادی حقیقتاً جان بر کف در مواقع، مواضع و محل خطر مشتاقانه حضور پیدا کرده و خدمت می کنند، افزود: حدود 200 نفر از طلاب در بیمارستان ها کمک می کنند و در هر بیمارستانی حدود 30 تا 50 مبلّغ در شیفت های مختلف در هر بیمارستان حضور پیدا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: بخش دیگر خدمت رسانی طلاب، پشتیبانی از این طلبه ها و تجمیع کمک ها برای کادر درمانی و بیماران است.

* حرکت جهادی مبلغان در شرایط بحرانی یادآور ایام دفاع مقدس است

وی گفت: حرکت جهادی مبلغان در بیمارستان ها چیزی شبیه ایام دفاع مقدس است که هر فردی در هر زمینه و توانی کاری را انجام می دهد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تلاش مبلغان در راستای تحقق احکام میت بر جان باختگان بر اثر کرونا اشاره و تصریح کرد: بخش دیگر که از همه این ها مهم تر است، مسأله تجهیز اموات در آرامستان بهشت معصومه(س) است که توسط طلاب و فضلای حوزه انجام می شود؛ اوایل این موضوع، به تیمم اموات اکتفا می شد و با توجه به این که در پروتکل بهداشت جهانی گفته شده بود که اگر نکات بهداشتی رعایت شود، شست و شو بلامانع است، طلاب پیگیری های متعددی کرده و با هماهنگی ستاد هماهنگی مراکز حوزوی لباس هایی تهیه شد که این لباس ها مانع نفوذ آب بود و عملاً آن شرط پروتکل هم لحاظ شد و از روز سه شنبه هفته گذشته تمام امواتی که به خاطر کرونا و یا مشکوک به این بیماری دفن شده بودند، تغسیل می شوند و احکام کامل میت بر آنها محقق می شود.

* حرکت جهادگونه مبلغان در اجرای احکام میت برای جان باختگان بر اثر کرونا

وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای تمامی احکام میت بر فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا، افزود: اصل این موضوع نشأت گرفته از فتوای مقام معظم رهبری بود؛ طلاب عزیز در پی این فتوا تلاش کردند ولو با هزینه ای که خودشان برای تهیه لباس کردند، این فتوای مقام معظم رهبری را محقق کنند و در قم تجهیز کامل یعنی غسل و کفن اتفاق می افتد و در دیگر استان ها نیز شورای هماهنگی مراکز حوزوی پیگیر است که این اتفاق رقم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: بخش پنجم فعالیت مبلغان در شرایط بحرانی کرونا، حضور مبلغین مشاور است که مبلغانی که به صورت تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی پرونده دارند، در این عرصه در حال خدمت به خانواده ها و بیماران هستند و اگر مبلغان دیگری در این عرصه اعلام آمادگی کنند، این اتفاق رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از حمایت ها در قالب شورای هماهنگی مراکز حوزوی انجام می شود که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یکی از اعضای اصلی آن مجموعه است و بنده به عنوان نماینده دفتر در آن جلسات شرکت می کنم و بخشی از امور در قالب "ستاد حوزوی مواجهه با حوادث" پیگیری می شود که دفتر تبلیغات اسلامی در این ستاد حضور دارد و از فعالیت ها پشتیبانی می شود که لازم می دانم از زحمات ارزشمند جناب آقای دکتر زمانی «دبیر محترم این ستاد» صمیمانه سپاسگزاری کنم.

* حرکت مبلغان جهادی در جبهه سلامت اقدامی آتش به اختیار است، نه سازمانی

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به ضرورت حمایت مراکز حوزوی از مبلغان جبهه سلامت پرداخت و تصریح کرد: عمده این اقدامات، اقداماتی خودجوش و جهادی و به تعبیر مقام معظم رهبری اقدامات آتش به اختیار بوده که شروع شده و اساساً ورود طلاب به این عرصه ورود سازمانی نبوده و بر اساس احساس تکلیفی که کرده اند، ورود داشته اند و مجموعه هایی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه دارند که از این اقدام حمایت کنند.

* اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی در پیشگیری از شیوع کرونا

وی افزود: اقداماتی که در این راستا از سوی دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفته، عبارت از تهیه محتواهای مورد نیاز این شرایط است که بخشی از این ها توسط مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در قالب نرم افزاری انجام شده و سؤالات و شبهاتی که در این خصوص وجود داشته، را پاسخ داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد از راه اندازی کانالی در فضای مجازی توسط معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای مقابله با هجمه های دشمنان با شرایط کنونی خبر داد و اظهار داشت: این معاونت نیز کانالی در فضای مجازی با عنوان "مواجهه فرهنگی با کرونا" راه اندازی کرده است.

وی گفت: معاونت محترم فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اقدام به تهیه کلیپ های متعددی کرده که بعضاً در فضاهای مختلف در حال انتشار است.

* انجام اقدامات حمایتی دفتر تبلیغات اسلامی از مبلغان جهادگر

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بخشی از اقدامات این دفتر، اقدامات حمایتی است که جهت تأمین برخی از هزینه های فعالیت گروه های تبلیغی در قالب گروه های تبلیغی و جهادی حمایت کرده ایم.

وی با اشاره به بیمه طلاب جهادگر افزود: بحث بیمه طلاب فعال در این زمینه، در حال پیگیری است و در همان ستاد حوزوی مواجهه با حوادث تصویب شد که بانک اطلاعات این مبلغان در دفتر تبلیغات اسلامی تجمیع شود و تقریباً اطلاعات تمامی مبلغین فعال در این حوزه اعم از خواهران و برادران در محورهای فوق الذکر در دفتر تجمیع شده و در حال تکمیل اطلاعات هستیم.

* راه اندازی سامانه "ستاد حوزوی حوادث" در آینده نزدیک

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد از تجمیع اطلاعات مبلغان سراسر کشور در قالب سامانه «ستاد حوزوی حوادث» خبر داد و اظهار داشت: سامانه ای تحت عنوان «ستاد حوزوی حوادث» طراحی شده و سایتی با همین عنوان راه اندازی خواهد شد و اطلاعات مجموعه مبلغان در سراسر کشور که به صورت جهادی در حال فعالیت هستند، در این سایت تجمیع می شود که در ارائه حمایت ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز محترم خدمات حوزه های علمیه، ملاک سایت مذکور می باشد.

 * فراهم شدن شرایط حضور پرسنل دفتر در جبهه سلامت کشور

وی به پیش قدم شدن دفتر تبلیغات اسلامی در راستای حضور پرسنل آن در جبهه سلامت اشاره کرد و گفت: پیشنهادی مطرح شد که اگر کارکنان دفتر مشتاق هستند که در هر کدام از عرصه های فوق الذکر مساعدت و کمک کنند، با توجه به مکاتبه ای که با ریاست محترم دفتر داشتم و موافقتی که ایشان کردند، مجوز عملیاتی کردن این پیشنهاد دریافت شد؛ همچنین، در خصوص سایر مراکز حوزوی هم تصویب شد که این کار صورت گیرد.

* فعالیت بیش از 15 گروه تبلیغی در جبهه سلامت کشور

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به حضور خودجوش گروه های تبلیغی این دفتر در عرصه خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا تصریح کرد: مبلغان جهادگر در مسأله کرونا، به صورت جهادی، خودجوش و آتش به اختیار این کار را پیگیری کردند و بیش از 15 گروه تبلیغی در این طرح در حال فعالیت هستند، این در حالی بوده که هیچ حکم اعزامی برای این مبلغان صادر نشده است.

* تلاش مبلغان جهادگر شایسته تجلیل و تقدیر است

وی با اشاره به درگذشت همسر و فرزندان یکی از مبلغان جهادگرِ حاضر در صحنه خدمت رسانی در جبهه سلامت افزود: حجت الاسلام والمسلمین محمد مداح که خود یکی از مبلغان دارای پرونده در دفتر تبلیغات اسلامی است، اخیراً همسر و فرزندان خود را از دست دادند و در عین حالی که به خانواده خود در بیمارستان سرکشی می کرد و در کنار پیگیری امورات درمانی همسر خود، در خط مقدم جبهه سلامت کشور در بیمارستان خدمت می کرد؛ این داغ، داغ سنگینی است که هم باید تسلیت گفت و هم از خداوند متعال برای این مبلغ جهادگر آرزوی صبر کرد و این تلاش ایشان شایسته تجلیل و تقدیر است و خداوند متعال همسر مرحومه شان را با حضرت زهرا(س) محشور بفرماید.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد به فعالیت تبلیغی و جهادیِ توأمان مبلغان پرداخت و اظهار داشت: مبلغانی که در این شرایط بحرانیِ به وجود آمده تلاش می کنند و به عنوان همراه بیمار در بخش های مختلف بیمارستان ها حضور پیدا می کنند، در کنار کارهای معنوی و طلبگی که انجام می دهند، خدمت نیز می کنند.

* مبلغان جبهه سلامت به آسمان ها نزدیکترند تا زمین/خرسندی بیماران مبتلا به کرونا در پی اجرای فتوای رهبر معظم انقلاب

وی مبلغان جهادگر را محقق کننده فتوای مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: طلابی که در این شرایط به خصوص در بهشت معصومه(س) خدمت می کنند، به تعبیر بنده این مبلغان بسیار بسیار به آسمان ها نزدیک تر هستند تا زمین؛ این مبلغان جهادگر بدون این که هیچ مسؤولیت رسمی و قانونی داشته باشند، مشتاقانه نه با اکراه این مسؤولیت را انجام داده و احساس می کنند که کار برزمین مانده ای را انجام می دهند و فتوای رهبر معظم انقلاب را محقق کرده و در آرامش بخشی بیماران و خانواده هایشان تلاش می کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، اجرای فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص جان باختگان بر اثر بیماری کرونا را سبب خرسندی بیماران مبتلا به این بیماری دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس گفته های مبلغان فعال در بیمارستان ها، از آن موقعی که این بیماران شنیده اند که تجهیز کامل اموات توسط طلاب انجام می شود، این مسأله در آرامش روحی بیماران مؤثر بوده و از این مطلب خرسند شده اند که اگر تدبیر الهی بر این قرار گرفت که آخر عمرشان باشد، نهایتاً با تجهیز امورات لازمه در دین مبین اسلام نسبت به دفن، تکفین و تغسیلشان اقدام می شود و انتشار این مطلب برای بیماران خوشحال کننده بوده است.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما