پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:28:20

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مبلغ نخبه دفتر تبلیغات اسلامی:

شناخت معصومین(ع) فقه اکبر است

  • خلاصه :مبلغ نخبه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که طهارت و احکام، فقه اصغر است، گفت: آنچه می تواند ما را در فقه اصغر کمک کند، شناخت معصومین است که تعبیر بزرگان فقه اکبر است.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین صادقی خوزستانی در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط حضرت امام خمینی(ره) در حوزه علمیه نجف به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان این که امام راحل در ایام فاطمیه دوم سه روز مجلس عزا برپا می کردند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) می فرمودند فقه اکبر شناخت معصومین(ع) است.

وی با بیان این که طهارت و احکام، فقه اصغر است، گفت: آنچه می تواند ما را در فقه اصغر کمک کند، شناخت معصومین است که تعبیر بزرگان فقه اکبر است.

این مبلغ نخبه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در روایتی می خوانیم کسی که حضرت زهرا(س) را بشناسد، شب قدر را درک کرده است و بارها از شاگردان و نزدیکان امام راحل شنیده ایم که ایشان به نام حضرت فاطمه(س) خیلی توجه داشتند.

وی افزود: در چند روز پس از رحلت رسول خدا(ص) مکرر جبرئیل برای تسلی خاطر حضرت زهرا(س) می آمدند و حوادث آینده را برای ایشان می گفتند و حضرت علی(ع) می نوشتند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خوزستانی اظهار داشت: امام خمینی(ره) می فرمایند صحیفه فاطمیه که کتاب الهام شده از جانب خدای متعال به حضرت زهرای مرضیه(س) است، از ماست و می فرمودند «در بین فضائل حضرت زهرا(س) بالاترین منقبت و فضیلت برای آن حضرت، مسأله فرود آمدن جبرئیل بر ایشان بود که مسأله ساده ای نیست».

وی خاطرنشان کرد: فقه اکبر شناخت حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) است و شاید همین فقه اکبر بود که امام در ارتباط با ولایت فقیه آنچنان نظر دادند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما