جمعه 10 فروردين 1403   13:55:25

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

مقاومت مردم در مقابل استکبار، مدیون تبیین واقعه عاشورا توسط مبلغان است

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ایستادگی مردم ایران در مقابل فشارهای فوق سنگین جبهه استکبار، به دلیل تبیین درست مکتب اهل بیت(ع) خصوصاً عاشوراست که این وظیفه سنگین در طول تاریخ بر دوش مبلغان دین بوده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در اولین نشست از سلسله نشست های «راویان مکتب حسینی» که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ دین برکات غیر قابل انکاری دارد، از جمله این برکات می توان به ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت که برگرفته از فرهنگ عاشوراست، اشاره کرد.

وی گفت: مطمئناً بخشی از ایستادگی مردم ایران در مقابل فشارهای فوق سنگین جبهه استکبار، به دلیل تبیین درست مکتب اهل بیت(ع) خصوصا عاشوراست که این وظیفه سنگین در طول تاریخ بر دوش مبلغان دین بوده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کشورهایی که دستشان از دامان اهل بیت(ع) کوتاه است، در مقابل استکبار هیچ گونه ایستادگی و مقاومتی از خود نشان نمی دهند و تنها ایران است که این مقاومت از خود نشان می دهد و بخش قابل توجهی از این ایستادگی مرهون تبیین مکتب امام حسین (ع) است.

وی تبلیغ چهره به چهره را مهم دانست و افزود: بخش عمده فعالیت مبلغان در ایام تبلیغی ماه محرم معطوف به سخنرانی های عمومی می‌شود اما سخنرانی‌های عمومی همه اقشار را در بر می گیرد و بسیاری از شبهات و مسائل روز در آنجا قابلیت طرح ندارد؛ بنابراین در کنار جلسات عمومی، حتما به تبلیغ چهره به چهره اهتمام ویژه داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: دشمن در فضای مجازی مسیر خطرناکی را برای القاء شبهه در ذهن جوانان ایجاد کرده است و این شبهات باید توسط شما پاسخ داده شود.

وی با اشاره به یکی از شبهات بی اساس در مورد فساد در جمهوری اسلامی گفت: یکی از تصورات غلطی که در جامعه در حال تزریق می‌باشد، این موضوع است که فساد گسترده ای در جمهوری اسلامی حاکم است؛ این تصور قطعاً غلط است، کسی منکر وجود فساد نیست، اما اگر فساد در این حد گسترده بود، شاهد این همه پیشرفت در عرصه‌های گوناگون نبودیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در بسیاری از حوزه ها در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا پیشرفت های چشمگیری داشته ایم؛ موضوع قابل توجه این است که این پیشرفت ها در سایه شوم تحریم ها و فشارهای سنگین خارجی بوده است که چه بسا بخش کوچکی از این فشارها بسیاری از کشورهای به ظاهر قدرتمند را از پای درآورد.

وی تبیین مواضع اصیل انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را لازم دانست و افزود: باید مواضع نظام نسبت به فساد و مقابله با آن تبیین شود؛ قوه قضائیه با قدرت در حال مقابله و مواجهه با فساد است و این مسأله، وظیفه ما را سنگین می کند و مطالبات از طلاب نیز زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با بیان این که امروز جهاد کبیر، جهاد تبیینی است، اظهار داشت: همه ما مدیون انقلاب هستیم. این موج گرایش به اسلام و تشیع که در دنیا به راه افتاده، مدیون انقلاب اسلامی است.

وی ضمن اشاره به معضلات اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های جدی و مهم در جامعه، بحث طلاق است؛ باید در تبلیغ، روی صبر در خانواده تأکید ویژه ای داشته باشید، در گذشته هم مشکلات وجود داشت، اما هیچ گاه به این میزان طلاق وجود نداشت؛ امروزه سبک زندگی مردم تغییر کرده و میزان طلاق در جامعه افزایش یافته است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما