پنجشنبه 9 فروردين 1403   23:00:09

(مهار تورم، رشد تولید)

print

با حضور شخصیت های حوزوی صورت گرفت؛

رونمایی از 19 کتاب و 18 نرم افزار قرآنی جدید در نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی

  • خلاصه :با حضور شخصیت های حوزوی، از 19 کتاب و 18 نرم افزار قرآنی جدید در نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، آیین رونمایی از 19 کتاب و 18 نرم افزار قرآنی جدید از محصولات بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نخستین نمایشگاه دست آوردهای قرآنی این دفتر در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد.
در این مراسم، حجج اسلام والمسلمین نجف لک زایی "رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی"،  سعید روستاآزاد "معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" و محمدصادق یوسفی مقدم "رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن این پژوهشگاه" و برخی دیگر از صاحب نظران و کارشناسان دینی و حوزوی حضور داشتند.
آثار رونمایی شده شامل 19 جلد کتاب در 17 عنوان و همچنین 14 نرم افزار موبایلی به علاوه 4 نرم افزار دیگر از جمله سایت اینترنتی "ویکی قرآن"، نرم افزار "هشت بهشت ویژه کودکان" و... است، که همگی از محصولات دو سال اخیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می باشد.
14 نرم افزار موبایلی رونمایی شده، شامل 28 عنوان است؛ یعنی با ورود به هر یک از این نرم افزارها، به دو بخش فرهنگ نامه های قرآنی و همچنین دانش نامه های قرآنی مواجه شده و می توان از آنها استفاده کرد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی "رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی" اظهار داشت: تلاش ما این بود که در کنار جنبه های ترویجی و فرهنگی که نسبت به قرآن کریم در کشور ما شاید در سطح جهان صورت می گیرد، به جنبه های محتوایی و فکری هم توجه کنیم.
وی با بیان این که دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در میان نهادهای دینی و فرهنگی، بی نظیر است، گفت: ما در حرکات پیش رو نیاز به نسل پل‌ساز داریم؛ به این معنی که افرادی در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی به تولید محتوا بپردازند که هم مطالعات قرآنی داشته باشند و هم متخصص در رشته های خاص مثل علوم سیاسی، جامعه شناسی و... باشند.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم "رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن" با اشاره به برخی از کتب رونمایی شده این پژوهشکده، اظهار داشت: جلد 15 دائره المعارف قرآن، دانشنامه قرآنی فقه و اصول، دانشنامه قرآنی حج و سرزمین وحی، فرهنگنامه تحلیل واژگانی مشابه و... از جمله آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن این پژوهشگاه است که امروز رونمایی می شود.
وی افزود: همچنین آثاری با عناوین، سفر بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع)، مهمانی بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع)، آراستگی از منظر قرآن و اهل بیت(ع)، امید در زندگی از منظر قرآن کریم و...، از پروژه های مربوط به سبک زندگی می باشد که در طول دو سال گذشته مورد توجه ما بوده است. 
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: با شواهد و قرائن موجود، در سال آینده افزون بر این تعداد، گروه مطالعات تقریبی و همچنین کارگروه مرجعیت علمی قرآن کریم که از زیر مجموعه های پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم هستند، خروجی هایی خواهند داشت که ان شاءالله سال آینده شاهد رونمایی آنها خواهیم بود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما