جمعه 10 فروردين 1403   16:14:28

(مهار تورم، رشد تولید)

print

قدردانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی از حضور طلاب در مناطق سیل زده

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور پیامی از حضور طلاب در مناطق سیل زده قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی بدین شرح است:
«مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل‏» عیون أخبار الرضا(ع)، ج 2، ص 24
حادثه سیل در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان در روزهای آغازین سال 98 با برجای گذاشتن خسارت های جانی و مالی وسیع، باعث شد تا در این سال، شروع تلخی را شاهد باشیم. این حادثه اما، در دل خود اتفاقاتی را رقم زد که شاید بتوان از آنها به عنوان برکات شیرینِ این حادثه تلخ یاد کرد.
سیل مهربانی و عاطفه مردم در ارسال کمکهای نقدی و غیر نقدی، وحدت اقشار مختلف برای تسریع خدمات‌رسانی و تسهیل امدادرسانی و حضور فراگیر نیروهای مختلف مردمی برخی از این برکات شیرین بود. در این بین، حضور خودجوش طلاب و روحانیون به صورت فردی، گروهی و تشکیلاتی برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده در کنار اقشار مختلف، جلوه های بیادماندنی و باشکوهی به ثبت رساند.
طلاب و روحانیون اگرچه بر اساس تکلیف، پیش از این نیز همواره در کنار مردم و غمخوار آنها بودند این بار اما، حضوری گسترده‌، چشمگیر، ملموس‌ و اثرگذارتر از همیشه داشتند.
بی‌شک و به تاکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) مردم نه تنها ولی نعمتان انقلاب بلکه عائله ما هستند و خدمت معنوی، سیاسی و اجتماعی به ایشان یکی از مصادیق والای جهاد در راه خداست.
خدمت‌رسانی به مردم یک اصلِ اصیل انسانی و اسلامیست و در صف اول این عرصه بودنِ طلاب و روحانیون، رکن رکینِ حیاتِ حوزه علمیه و روحانیت در جامعه و انس و الفت مردم با آنهاست.
بر خود فرض می‌دانم دست یکایک طلاب و روحانیونی که مصداق آیه‌ی شریفه «أَن تَقوموا لِلَّهِ مَثنى وَفُرادى» شدند و برای خدمت به مردم سیل‌زده و آسیب‌دیده قیام کردند و به هر طریقی خدمت جهادی داشتند را به گرمی بفشارم و عرض سلام خسته‌نباشید و تقدیر و تشکر داشته باشم.
همچنین به صورت ویژه قدردان حضور جهادی و امیدآفرین ائمه محترم جمعه و جماعات، مدیران حوزه‌های علمیه، مبلغان دینی در سراسر کشور و طلاب و روحانیون غیرایرانی هستم که همراهی و همدلی ایشان و حضور در بین مردم و نیروهای جهادی، اثرات و برکات این خدمت‌رسانی را مضاعف کرد. البته در این میان استفاده صحیح و بجا از ظرفیت‌های رسانه به‌ویژه رسانه‌های اجتماعیِ فضای مجازی برای انعکاس این حضور، مبارک  و از عوامل موثر در ثبت این همدلی مومنانه بود که امیدوارم همه‌ی این عزیزان عندالله ماجور باشند.
در پایان تاکید می‌کنم که لازم است مراکز حوزوی همواره در صفِ اولِ حرکتِ عظیمِ خدمت به مردم و جامعه قرار گیرند و با توسعه آموزش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز امدادی در قالب برنامه های متعدد به ارتقاء توانمندی های طلاب و روحانیون محترم اقدام نمایند.
احمد واعظی
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما