جمعه 10 فروردين 1403   01:54:34

(مهار تورم، رشد تولید)

print

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) بیان کرد:

تشکیل تمدن جهانی اسلامی متوقف بر «حرکت عمومی مردم» در پیشرفت کشور

  • خلاصه : سرلشکر جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) اظهار داشت: برای رسیدن به یک تمدن جهانی اسلامی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، لازم است ضرورت «حرکت عمومی مردم» تبیین و ایجاد گردد.

به گزارش تبلیغ نیوز، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج)، در سلسله نشست های جهاد تبیین که با موضوع «جهاد تبیین و ظرفیت های مردمی» برگزار شد بیان کرد: برای رسیدن به یک تمدن جهانی اسلامی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، لازم است ضرورت «حرکت عمومی مردم» تبیین و ایجاد گردد.

سرلشکر جعفری در ابتدای سخنان خود موضوع «جهاد تبیین» یکی از رسالت های مبلغان دینی برشمرد و اظهار داشت: موضوع جهاد تبیین و توجه به آن یکی از رسالت ها و وظایف مبلغان دین بوده و ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی در جهت تحقق این امر می باشد.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) ادامه داد: در خصوص عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب ضروری است تمام دستگاه های فرهنگی کشور با همکاری و هم افزایی بیش از پیش به میدان آمده و این امر را جامعه عمل بپوشانند.

فرمانده‌کل سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:هم اکنون برای رسیدن به موفقیت های بیشتر نیازمند «حضور ایجابی» مردم در صحنه های مختلف هستیم که در گام دوم انقلاب از آن به «حلقه های میانی» تعبیر شده است. در گام نخست انقلاب ما شاهد دو مرحله "اصل انقلاب" و "تشکیل نظام اسلامی" را شاهد بودیم و در گام دوم سه بخش «اسلامی شدن دستگاه های نظام»، «اسلامی شدن جامعه» و «تشکیل جامعه جهانی اسلامی»در پیش رو داریم.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) اظهار داشت: در زمان فعلی، کشور در بخش نخست از گام دوم انقلاب یعنی بخش «اسلامی شدن دستگاه های نظام» قرار دارد. هر زمان مسئولین عظمت حضور ملت در صحنه ها را شناخته و زمینه را برای نقش آفرینی آنان آماده کردند، مشکلات کشور حل شده است و هرجا با شکست مواجه شده ایم به خاطر این است که مسئولین نتوانسته اند وظیفه خودشان را نسبت به حضور مردم، انجام دهند.

وی در ادامه حضور مردم را یک مساله در گام دوم انقلاب برشمرد و افزود: حضور گسترده و نقش آفرینی مردم در گام دوم انقلاب از آن به عنوان یک مساله تعبیر شده است. رهبر معظم انقلاب این حضور را یک مساله اصلی برشمردند و میل، اراده و عزم راسخ مردم را پایه اصلی تحولات کشور می دانند.

سرلشکر جعفری با اشاره به حضور بی نظیر مردم در چهل سال اخیر در مقابله با اقدامات دشمن، ابراز کرد: ملت شریف ایران در طول این چهل سال اخیر با حضور همه جانبه و نثار جان خود در صحنه های مختلف یک حرکت سلبی که موجب دفع اقدامات و رفع آسیب های دشمن است را انجام داده است اما برای یک حرکت ایجابی و بستر های پیشرفت کشور نیازمند حرکت ایجابی آحاد افراد جامعه می باشیم که در حال حاضر حدود یک درصد از جمعیت انقلابی و مومن جامعه پایه کار آمده و پیگر تحقق و اجرا شدن بیانیه گام دوم انقلاب می باشد.

فرمانده‌کل سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «حرکت عمومی مردم» و ضرورت حضور ایجابی ملت مساله است که نیاز به تبیین دارد و مبلغان گرامی در ماه مبارک رمضان می توانند نسبت به تبیین این موضوع در منبرهای تبلیغی اقدام نمایند.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة الله(عج) تبیین گفتمان سازی و داشتن راه کارهای عملی را دو شرط تحقق «حرکت عمومی مردم» برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق بیانیه گام دوم در ایجاد «حرکت عمومی مردم» باید به دو موضوع گفتمان سازی و داشتن راه کارهای عملی توجه ویژه نمود که حضور عناصری با ذهن فعال و زبان گویا در بخش اول و همچنین ایجاد حلقه های میانی برای دستیابی به بخش دوم کمک شایانی را می تواند داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب، زیرمبنای حرکت امام راحل را «قیام لله» و هنر بزرگ ایشان را تبدیل ظرفیت اسلامی ملت به عمل صالح بر می شمرند و مسئولین فعلی نظام باید در راستای این اهداف، زمینه و بستر های ایجاد حلقه های میانی را آماده و این ضرورت باید توسط مبلغین تبیین گردد.

سرلشکر جعفری گفت: در دیدار اخیر مردم قم با رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای سه ویژگی «سرعت عمل»، «خطر پذیری» و «اقدام به هنگام» را از ویژگی های اصلی قیام مردم قم در سال 1356 برشمردند و باید توجه داشته باشیم که این سه ویژگی برای تحقق «حرکت عمومی مردم» در زمان فعلی نیز مورد نیاز می باشد. 

فرمانده‌کل سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم عزیز ایران به دلیل نجابتی که دارند و اینکه نمی خواهند دخالتی در امور تصمیم گیری و اجرایی کشور داشته باشند نسبت به نظارت و همکاری با مجموعه های نظام خودداری کرده اند و البته در مواردی عدم اسقبال دستگاه های کشور مانع حضور و نقش آفرینی مردم در جهت پیشرفت کشور شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما