پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:05:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در بهمن 1402؛

همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» برگزار می شود

  • خلاصه :دبیر علمی همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» گفت: مقالات همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی خواهد بود و در بهمن ماه 1402 برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد صحاف کاشانی در نشست خبری همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می گردد، گفت: در جهانی زندگی می کنیم که یکسری تهدیدات ضد دینی مردم آن را مورد هجمه قرار می دهد؛ برای مقابله با این تهدیدات نیاز به گفت و گو میان ادیان مختلف است.

وی افزود: در عصر حاضر نیاز است جامعه دینی را به اخلاق و معنویت بازگردانده و به مقابله با افراطی گری و الحاد بپردازیم. این امر از طریق تجمیع و به اشتراک گذاشتن تجربیات ادیان الهی است.

دبیر علمی همایش بین المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» خاطرنشان کرد: مذاق جامعه بشری در حال تغییر است. اگر ما رویکردهای خود را اصلاح نکنیم، از جامعه نو، مدرن و جدید خود عقب مانده و نمی توانیم پاسخگوی نیازهای آن باشیم. کارکردگرایی ادیان یکی از مسائل مهم در عصر حاضر است.

وی اسلام رایج در جوامع غیرمسلمان را گرایش بسیار خشنی از آن دانست و گفت: اسلام دین اخلاق است و این گرایش باید به دنیا مخابره شود. متأسفانه بلاغ مبین درباره اسلامی که بخواهد جنبه اخلاقی خودش را به دنیا نشان دهد، انجام نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صحاف کاشانی همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت را دومین همایش با این موضوع برشمرد و تصریح کرد: در اولین همایش حدود 180 مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

وی با اشاره به اهداف این همایش افزود: شناسایی استعدادها و پژوهشگران جوان در این عرصه و گفت و گو و تعامل با مراکز علمی جهان مسیحیت از اهداف اصلی این همایش است.

دبیر علمی همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت بیان داشت: گروه ادیان دانشگاه هایی همچون تهران، کاشان، الزهرا و حوزه علمیه قم و مهمانان ویژه ای از مناطق مختلفی همچون هامبورگ، کانادا، لهستان و استرالیا در این همایش شرکت خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان گفت: مقالات همایش بین المللی مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی خواهد بود و در بهمن 1402 برگزار می شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی: www.icethics.isca.ac.ir مراجعه نمایند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما