جمعه 10 فروردين 1403   19:07:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در گفت و گویی تبیین شد:

تولید بسته پاسخگویی پرسش‌های کرونا در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

  • خلاصه :سرپرست بخش مکتوب و رسانه مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی از تولید بسته پاسخگویی پرسش‌های کرونا در این بخش خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین حامد ملکی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در راستای رسالت خود در خصوص نیازسنجی و پاسخگویی به سؤالات موجود در متن جامعه و با توجه به سؤالات مکرر هم‌وطنان عزیز پیرامون بیماری کرونا، اقدام به تولید بسته پاسخگویی پرسش‌های کرونا کرد.
وی با اشاره به مراحل مختلفی که برای این بسته پاسخگویی طراحی شد، افزود: در مرحله اول که به مدت 18 روز به طول انجامید، از 6 اسفندماه با طراحی اولیه و بررسی ضرورت انجام آن، شروع شد و تیم محتوایی بخش مکتوب نیز با توجه به گروه‌های پاسخگویی (قرآن، حدیث، کلام و اعتقادات، تاریخ، اخلاق، مشاوره و فقه و احکام) ساماندهی گردید.
سرپرست بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان اینکه تیم محتوایی بخش مکتوب با همکاری سایر بخش‌های این مرکز ابعاد مختلف مسئله را از زوایای مختلف (قرآن، حدیث، کلام و اعتقادات، تاریخ، اخلاق، مشاوره و فقه و احکام) بررسی و در حدود 296 سؤال جمع‌آوری نمود، تصریح کرد: با توجه به سؤالات جمع‌آوری شده، نقشه محتوایی پرسش‌های کرونا طراحی شد.
وی با اشاره به انتخاب 80 پرسش از مجموع سؤالات جمع‌آوری شده جهت پاسخگویی افزود: تلاش شد تا به سؤالاتی پاسخ داده شود که نهادها و سازمان‌های حوزوی دیگر بدان نپرداخته باشند و بیشتر پاسخ‌ها در دو قالب اجمالی و تفصیلی پاسخ داده شد و منابع استفاده شده در پاسخ‌ها در پی‌نوشت ذکر شده است که علاوه بر ایجاد اطمینان بیشتر برای پرسش کننده، برای محققین هم بسیار مفید و مؤثر می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه تمامی محتواها توسط بخش ارزیابی مرکز ملی مورد ارزیابی قرار گرفت و اصلاحات لازم انجام شد، اظهار داشت: فایل صوتی برای هر یک از سؤالات جهت بهره‌وری بیشتر از مطالب تولید شد و جهت انتشار حداکثری این بسته پاسخگویی، نرم‌افزاری طراحی گردید و بارگذاری سؤالات در نرم‌افزار پرسش‌های کرونا و سایت پاسخگو نیز انجام شد.
وی با اشاره به مرحله دوم بسته پاسخگویی گفت: رصد و جمع‌آوری فعالیت‌های انجام‌شده در مسئله کرونا - اعم از متنی، ویدئویی، صوتی، گرافیکی و... - که توسط نهادهای حوزوی انجام‌شده بود، اطلاعات جمع‌آوری شده طبقه‌بندی و پالایش گردید که این فعالیت با توجه به درخواست کمیته کرونا انجام پذیرفت.
سرپرست بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان اینکه به روز رسانی نقشه محتوایی بسته پاسخگویی کرونا انجام شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید کرونایی پاسخ 80 سؤال قبلی مورد بازبینی مجدد قرار گرفت و تکمیل شد و تیم محتوایی بخش مکتوب جهت تکمیل بسته پاسخگویی کرونا 27 سؤال جدید در گروه‌های اخلاق، مشاوره، فقه، کلام و اعتقادات را شناسایی و اقدام به پاسخگویی کرد و پاسخ‌های تولید شده توسط بخش ارزیابی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی مورد ارزیابی قرار گرفت و اصلاحات لازم انجام شد.
وی با اشاره به اینکه در راستای استفاده حداکثری از تولیدات رسانه‌ای حوزه در موضوع کرونا، این تولیدات که قبلاً جمع آوری و طبقه بندی شده بود، توسط بخش ارزیابی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی بررسی و مواردی که مورد تأیید بود انتخاب شد، افزود: تمامی 27 سؤال جدید و تولیدات رسانه‌ای منتخب در نسخه جدید نرم‌افزار پرسش‌های کرونا بارگذاری شد.
حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به مرحله سوم بسته پاسخگویی اظهار داشت: پاسخ‌های تولیدشده در بسته پاسخگویی کرونا، جهت تدوین کتاب پرسش‌های کرونا بازبینی و جهت انتشار کتاب به بخش مربوطه ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: برخی از عناوین کلی بسته پاسخگویی کرونا عبارتند از: درمانگری و عوامل شفابخش در قرآن، بررسی ادعیه مرتبط با شفابخشی امراض مسری، بررسی روایات نشانه‌های ظهور (بسته شدن راه حج و مساجد)، رابطه امور معنوي و امور مادی در حصول شفا، مهدویت و پدیده کرونا، شبهات مربوط به شهرهاي مقدس و مکانهای دینی و بسته شدن آن‌ها، بررسی اثر اجنه بر ایجاد بیماری‌های صعب‌العلاج، مواجهه پیامبر و اهل‌بیت(ع) با بیماری‌های مسری، چگونگی صله‌رحم و عیادت در ایام بیماری مسری(کرونا)، بررسی حق‌الناس در ایام بیماری مسری(کرونا)، بررسی اختلالات ناشی از کرونا و راه‌های درمان آن، روابط فردی، خانوادگی و اجتماعی در ایام بیماری مسری(کرونا)، حکم روابط اجتماعی در ایام بیماری مسری(کرونا)، حکم تجهیز و تدفین اموات مبتلا به بیماری مسری(کرونا)، حکم وجوب حج در ایام بیماری مسری(کرونا)، حکم احتکار و گران‌فروشی در ایام بیماری مسری(کرونا) و حکم روابط اجتماعی و بیماری کرونا و ضمان انتقال بیماری. 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما