پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   12:36:42

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «بهداشت فردی» به چاپ دوم رسید

  • خلاصه :چاپ دوم کتاب «بهداشت فردی» اثر آمنه عالمی به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.
به گزارش پایگاه دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، چاپ دوم کتاب «بهداشت فردی» اثر آمنه عالمی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 248 صفحه منتشر شد.
رعایت بهداشت فردی، موجب حفظ، تأمین و ارتقای سلامت شخص و اطرافیانش خواهد شد. اعضا و اندام های بدن، پوست، مو، دهان و دندان، تغذیه سالم، ورزش، خواب و... در بهداشت فردی اهمیت دارد. رعایت اصول بهداشتی به طور متوسط 11 سال به طول عمر فرد در مقایسه با فردی که به این اصول بی توجه است، خواهد افزود.
آموزش های دینی مربوط به بهداشت فردی نیز در این نوشته، مغفول نمانده است و در هر موضوع، آیات و روایاتی که حاوی توصیه شریعت به رعایت بهداشت و مراقبت از اعضای بدن است، بازتاب خوبی داشته است.
اگر هر شخص درباره بهداشت و مراقبت فیزیک بدن خویش آگاهی های لازم را داشته باشد، سبب پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود. افزون بر این، دانش عمومی عده ای از مردم درباره بهداشت در ارتقای بهداشت عمومی دیگر افراد جامعه هم تأثیر خواهد داشت.
از این رو لازم است در برنامه درسی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، واحدی به نام «بهداشت فردی» گنجانده شود تا این رسالت از تحصیلکرده های جامعه آغاز شود. در نوشتار حاضر سعی شده است تمامی جوانب بهداشت مربوط به یک فرد، تحت عنوان «بهداشت فردی» مطالعه و بررسی شود.
ساختار اثر
این اثر در 17 بخش تألیف شده است. عناوین بخش های آن عبارتست از: بهداشت پوست، مو، گوش، ناخن، بینی، چشم، دهان و دندان، قلب، دستگاه گوارش، دستگاه تنفس، سیستم کلیه و ادرار، دستگاه عصبی، دستگاه اسکلتی، روانی، خواب، اصول تغذیه، پوشاک سالم.
در هر بخش ضمن معرفی کلی عضو مربوطه، به برخی از بیماری های آن عضو اشاره و علائم و راه درمان آن نیز تبیین شده است؛ سپس راه مراقبت و نکات بهداشتی مربوط به عضو مورد بحث تشریح و توضیحاتی در خصوص آناتومی آن عضو نیز آمده است.
برشی از اثر
* مراقبت های لازم برای سلامت دستگاه عصبی
سلسله اعصاب ارتباط دائم انسان را با محیط زندگی برقرار ساخته و ارتباط کامل اعضا و هماهنگی بین آنها را به وجود می آرود؛ از این رو اهمیت ویژه ای دارد. پس در مراقبت بهداشتی از این دستگاه عظیم باید نهایت دقت را به عمل آورد.
نکاتی که در زیر به آن ها اشاره شده، کمک مؤثری در حصول به این هدف است:
پیشگیری از بروز بیماری های عفونی و درمان به موقع آنها، استفاده از وسایل حفاظت فردی در صنایع و کارخانجات و رعایت اصول بهداشت حرفه ای، درمان به موقع اختلالات متابولیکی، استفاده از رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامین به خصوص ویتامین های گروه B، اجتناب از مصرف مشروبات الکی، مشارکت فعال در معاینات پزشکی دوره ای، اجتناب از خستگی های جسمی و روحی، داشتن فعالیت جسمانی و خودداری از بی تحرکی، خواب و استراحت کافی، خودرداری از مصرف زیاد و ممتد داروهای آرام بخش، ورزش های متناسب با سن به طور مستمر و دائم، پرهیز از اضطراف و هیجان و حفظ خون سردی دربرابر مسائل زندگی، اجتناب از سکونت در محیط های پر سر و صدا، گرایش به طبیعت و برخورداری از ماهب زیبایش، دخالت نکردن در امور دیگران مگر در فرصت های مناسب و محیط آرام، و... .
علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید این کتاب می توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما