سه‌شنبه 28 فروردين 1403   23:31:36

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «فلسفه تربیت و فلسفه مدنیت درباره انسان و اجتماع» روانه بازار نشر شد

  • خلاصه :کتاب «فلسفه تربیت و فلسفه مدنیت درباره انسان و اجتماع» اثر یحیی کبیر به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، کتاب «فلسفه تربیت و فلسفه مدنیت درباره انسان و اجتماع» اثر یحیی کبیر به همت مؤسسه بوستان کتاب در 528 صفحه منتشر شد.
شناخت علمی انسان و تربیت و مدنیت او، یعنی گام برداشتن در مسیری که انسان را به انسانیت خود پیوند دهد و راه را برای ساختن جهانی انسانی، الهی، معنوی و اعتدالی هموار سازد.
نگارنده در این کتاب کوشیده است با نقد و بررسی آثار بسیاری از متفکران و فیلسوفان، فلسفه تربیتی توأم با فلسفه مدنیت را در باره انسان و اجتماع مطرح کند.
هدف این نوشتار، ارائه «نظامی فلسفی، عرفانی، ادیانی تربیتی و مدنیتی» برای فراگیری نقشه کامل و تربیت انسانی و اجتماع است.
ساختار اثر
این اثر در دو بخش و هفت فصل تألیف شده است؛ در بخش اول که به «فلسفه انسان شناسی و فلسفه تربیت» اختصاص یافته، شامل پنج فصل «فلسفه تربیت و فلسفه انسان شناسی»، «فلسفه تربیت و آموزش و پرورش»، «مکاتب فلسفی تربیتی و اخلاقی»، «فلسفه تربیت»، «بررسی و نقد و نظر آرای فلسفه تعلیم و تربیتی و اخلاقی ایزرایل شفلر» است.
«فلسفه انسانی شناسی و فلسفه مدنیت» عنوان دومین بخش از کتاب مذکور است که در این فصل به «انسان شناسی اجتماعی» و «انسان شناسی سیاسی در فلسفه مدنیت» پرداخته شده است.
برشی از اثر
* ویژگی های معرفت فطری خدا
معرفت خدا به گونه ای که ادیان مطرح می کنند از خصایص و امتیازات خودشان به شمار می آید. تعریف خدا به انسان ها در مکتب وحی و رسالت، ویژگی هایی دارد که در مکتب فلسفی و کلامی و عرفانی معاصر و غیرمعاصر، یا اصلا یافت نمی شود و یا کمتر می توان زا آنها سراغ گرفت.
شناخت انسان ها از خدا در ادیان، برتر و والاتر از علوم عادی بشری است و از روشن ترین، عمیق ترین و پایدارترین علوم انسانی است. مهم ترین امتیازات و ویژگی های معرفت فطری خدا در ادیان عبارتند از: معرفت موهبتی، معرفت غیرحضوری، معرفت فعلی، معرفت پایدار.
علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید این کتاب می توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما