شنبه 1 ارديبهشت 1403   12:04:07

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «اسلام ما» به چاپ رسید

  • خلاصه :کتاب «اسلام ما» اثر آیت الله سیدرضا صدر و به اهتمام حجت الاسلام سیدباقر خسروشاهی به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، کتاب «اسلام ما» اثر آیت الله سیدرضا صدر و به اهتمام حجت الاسلام سیدباقر خسروشاهی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 240 صفحه منتشر شد.
مؤلف در اثر پیش رو با قلم روان چندین واژه از واژه های فرهنگ اسلامی را با توجه به آیات قرانی و فرمایشات رسول اکرم(ص) و مفاهیم مورد اتفاق همه مسلمانان، تبیین کرده اند که می تواند گوشه ای از فرهنگ واقعی اسلام را برای پویندگان اسلام واقعی آشکار کند و با این روش، هدایت خداگونه، عزت و کرامت را برای جوامع انسانی و اسلامی به ارمغان آورد و به گواهی تاریخ هر آنجا که نور وحی به وسیله دانشمندان پاک نهاد ارائه گشته است، منطق و خرد آدمی باعث پیشرفت تمدن اسلامی در انحای مختلف آن گشته است.
این کتاب مشتمل بر موضوعاتی از قبیل اصول عقاید اسلام، فروع و احکام، نمونه ای از مسائل اجتماعی و اخلاقی اسلام، برگی از تاریخ فداکاری و سرگذشت برخی مجاهدان بزرگ اسلام است.
ساختار اثر
این اثر در هشت فصل تألیف شده است؛ در فصل اول که با عنوان «آیین مهر و حکمت» نگارش یافته، ضمن بیان مطلبی با عنوان اسلام آیین برادری، به بیان صفات این آیین پرداخته و وظایف برادری تشریح شده است؛ در ادامه نیز مبحث مساوات و برابری مطرح و برتری از نظر اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
نویسنده در فصل دوم با عنوان «آفریدگار و جهانیان»، به بیان مباحثی با عناوین زادگان و زایندگان، دانش نامتناهی، آموزگار بشر، قدرت و رحمت نامتنهاهی و... می پردازد.
«اصالت اسلام» عنوان سومین فصل از کتاب حاضر است که در این فصل به فهم قرآن و تخصص در مسائل اسلام اشاره شده است.
چهارمین فصل از کتاب مذکور که با عنوان «نظریه اسلام در مورد اصلاحات اجتماعی» نگارش یافته، ضمن بررسی تقیه و هم زیستی  اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر مورد تبیین قرار گرفته است.
فصل بعدی به «کار خوب و کار بد» اختصاص یافته و در این راستا به عید و میهمانی و ضیافت پرداخته شده است.
نویسنده در فصل ششم که با موضوع «آزادی در نظام دموکراسی و اسلام» تألیف شده، حقوق بشر، تعدد همسر، ازدواج موقت و آزادی بردگان بررسی شده است.
فصل هفتم این اثر با عنوان «فرنود و برهان» تبیین و هشتمین و آخرین فصل از کتاب حاضر با موضوع «عفو همگانی در تاریخ بشر» بوده که در این راستا به نخستین اعدام گروهی اشاره شده است.
علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید این کتاب می توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما