شنبه 1 ارديبهشت 1403   07:48:52

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «دکترین موعود ادیان» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «دکترین موعود ادیان» به قلم آیت الله سید عباس اسلامی کاشانی در 688 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، آیت الله سید عباس اسلامی کاشانی «مؤلف کتاب دکترین موعود ادیان» در گفت و گویی اظهار داشت: در خصوص ضرورت و اهمیت پرداختن به موعود ادیان، پیامبر اکرم(ص) در حدیث متواتری در باب اهمیت شناخت امام زمان(عج) که در جلد 8 کتاب شریف بحار الانوار نقل شده، می فرمایند «من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میته الجاهلیه؛ کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است»؛  مرحوم علامه مجلسی (اعلی الله مقامه الشریف) این حدیث مبارک را در ، جلد 8، صفحه 368 نقل نموده است.

وی گفت: انگیزه اصلی در تألیف کتاب «دکترین موعود ادیان»، رفع ابهام های گوناگون از دامن عرفان دینی و ایجاد پدید آوردن تحول ذهنی و عینی ارزنده ای در خوانندگان این اثر است.

مؤلف کتاب «دکترین موعود ادیان» در خصوص نوآوری این اثر نسبت به دیگر آثار تصریح کرد: همانطور که در بیانیه مرجع عالیقدر آیت‌الله ‌العظمی نوری همدانی در ابتدای کتاب آمده است: ایشان می فرمایند «به نظر بنده امروز که در قسمت مهمی از دنیا مخصوصاً جهان غرب که مشکلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آنها را به زانو درآورده است؛ لازم است فضلای محترم حوزه های علمیه با ارائه راه ها و برنامه حیاتبخش اسلامی بشریت را به حیات طیبه راهنمایی کنند و جهت راهنمایی بشریت به حیات طیبه باید منجی واقعی بشریت به عالم معرفی گردد.

وی افزود: ویژگی دیگری که این اثر نسبت به آثار مشابه دارد، در تقریظی که آیت‌الله بجنوردی بر کتاب «دکترین موعود ادیان» نوشته‌اند، تصریح نموده اند؛ از آنجا که تا کنون اثری که مبین نظرات جامع ادیان الهی درباره موعود ادیان باشد، به شکل کتاب حاضر تألیف نشده است؛ در مجموع بخش ها و عناوین زیر مجموعه های هر بخش این اثر علمی و پژوهشی، که ارتباط مستقیم با موعود ادیان دارد، ویژگی بارز آن می باشد.

آیت الله اسلامی کاشانی در خصوص موضوع کتاب گرانسنگ «دکترین موعود ادیان» اظهار داشت: با طولانی شدن غیبت کبری حضرت مهدی(عج) سؤالات و شبهات درباره وجود آن حضرت رو به فزونی گذاشته و نیاز به پاسخگویی به آنها بیش از گذشته احساس می شود.

وی با اشاره به هدف از پژوهش این اثر گفت: تفاوت عمده میان شیعیان و اهل سنت در مورد حضرت مهدی(عج) در این است که «اهل سنت می گویند گر چه ظهورش قطعی است، تولدش در آخر الزمان خواهد بود» و شیعه می گوید «او متولد شده، هم اکنون زنده است و برکات وجودش شامل حال شیعیان و غیر شیعیان می شود».

مؤلف کتاب «دکترین موعود ادیان» به ساختار پژوهش این اثر پرداخت و تصریح کرد: بخش اول تحت عنوان «امام مهدی منتظر(عج) در متون محوری ادیان» است که اشاره به منابع اسلامی و کتب آسمانی و نیز منابع زرتشتیان و هندیان گردیده است؛ سپس به بیان امام مهدی(عج) در آیینه روایات و نگاه اهل سنت و روایت متون امامیه پرداخته و اشاراتی به فلسفه غیبت و نمونه های وصال و موعود در اندیشه شیعه و بیان نشانه های حتمی و رخ دادن علائم پیش از ظهور و نشانه های غیر حتمی و حکومت جهانی در هنگامه ظهور و ویژگی های حکومت جهانی و شهادت حضرت مهدی(عج) و آغاز حیات آسمانی ائمه (ع) و موضوع رجعت در آیینه روایات و نهایتاً موضوع کتاب را به مرجعیت علمی و اجتهاد در عصر غیبت کبری خاتمه داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اثر ویژه گروه مخاطب تخصصی طلاب و دانشحویان است که در 688 صفحه و در قطع رقعی و به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما