جمعه 10 فروردين 1403   18:18:44

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «بنیادهای اخلاق اجتماعی اهل بیت(ع)» به چاپ رسید

  • خلاصه :کتاب «بنیادهای اخلاق اجتماعی اهل بیت(ع)» نوشته سید مجتبی نورمفیدی به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «بنیادهای اخلاق اجتماعی اهل بیت(ع)» نوشته سید مجتبی نورمفیدی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 168 صفحه به چاپ رسید.

اجتماع جوانان بستر کامل انسان اهمیتی بس والا دارد؛ دین که یکی از مهمترین امور جاری در متن اجتماع است، با توجه به منبع وحیانی خود می‌تواند برای درک صحیح هنجارها و ناهنجاری‌ها و تشخیص برداشت سره از ناسره یاری‌گر عقل باشد؛ اگر دانایی مغرض یا نادان بی فکر، نگاه دین به این مقوله را تحریف کرده و خواسته یا ناخواسته سبب عدم رغبت به دین بلکه گریز از آن شده باشد؟ به نظر می‌رسد در جایی که جریان زلال آگاهی گل آلود شده باشد، جز مراجعه به سرچشمه آن راه عاقلانه دیگری پیش رو نیست.

در این میان، تبیین گفتاری و رفتاری اهل بیت(ع) از اصول عام و بنیادین فراگیر اخلاق اجتماعی همه انسان ها را صرف نظر از هرگونه تمایزی مانند دین مذهب نژاد و قومیت در بر گرفته و به آنها حیات می بخشد و مؤلف در این کتاب بنیادهای مزبور را بررسی کرده و از آنها سخن گفته است.

نویسنده این کتاب، ابتدا «تأثیر هنجارها و ناهنجاری های اخلاقی در جامعه» را با تبیین مباحثی همچون ریشه پیمان شکنی کوفیان، ویژگی های دوران جاهلیت و ضرورت آشنایی با اخلاق اجتماعی اهل بیت(ع) و در بخش دوم «اجتماع» را به عنوان بستری برای تکامل انسان بیان می کند و اقسام تحریف را به شکل دقیق و عمیق مورد بررسی قرار می دهد.

بخش سوم این کتاب، «اهمیت و معنای اخلاق اجتماعی» را مورد بحث و بررسی قرار داده و با معرفی اهل بیت(ع) به عنوان بهترین و کامل ترین الگو، اهمیت اخلاق اجتماعی، اخلاق اجتماعی و جزای اعمال، معنای اخلاق اجتماعی و اخلاق زیست محیطی اهل بیت(ع) را بررسی کرده است.

نگارنده کتاب حاضر، نوشتار خود را با بررسی جامع اصول «خیرخواهی»، «محبت»، «عدالت»، «عفو» و «انصاف» در سیره معصومین(ع) به پایان می برد.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما