پنجشنبه 9 فروردين 1403   14:49:54

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «فلسفه مجازات های قرآن» منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «فلسفه مجازات های قرآن» به قلم ابراهیم صالحی حاجی آبادی در 168 صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، کتاب «فلسفه مجازات های قرآن» به قلم ابراهیم صالحی حاجی آبادی در 168 صفحه از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

قریب به یک سوم از آیات قرآن، درباره رویدادها و سرگذشت های امت های پیشین است؛ بخشی از آیات کریمه قرآن به بیان سنت ها و مجازات های اقوام گذشته می پردازد.

کتاب حاضر درباره مجازات هایی است که در بیانات قرآن برای تنبیه مجرمان آمده است.

در این نوشتار، برخی از پرسش های مربوط به این مسئله در منظر دینی و از محضر قرآن مورد کاوش قرار گرفت.

کتاب «فلسفه مجازات های قرآن» در 3 بخش و 8 فصل تهیه و تنظیم شده است؛ در فصل اول بخش اول، به بیان مفاهیم و اصطلاحاتی همچون مجازات، اقوام، اجتماع به مثابه کل و تمدن پرداخته شده است؛ فصل دوم این بخش به اهداف تربیتی – اجتماعی و سنت های الهی قصص قرآن می پردازد.

نویسنده، دومین بخش از این اثر را به زبان قصص قرآن اختصاص داده است که در دو فصل به «زبان قصص قرآن، تمثیل، سمبولیک یا واقعیت» و «بررسی دیدگاه ها» اشاره دارد.

بخش سوم از این اثر، درباره «سیری در عذاب اقوام گذشته و علل انحطاط و آثار تربیتی - اجتماعی آن» است که در چهار فصل تألیف شده است که عناوین فصول این اثر عبارتند از «سیری در چگونگی عذاب اقوام گذشته»، «علل انحطاط پیشین»، «آثار تربیتی – اجتماعی مجازات» و «پاسخ به چند شبهه».

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف 20 درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما