جمعه 10 فروردين 1403   08:50:21

(مهار تورم، رشد تولید)

print

از تفسیر قرآن کریم چاپ موسسه بوستان کتاب رونمایی شد

  • خلاصه :مراسم رونمایی از تفسیر قرآن کریم با عنوان «شمس» نشر یافته مؤسسه بوستان کتاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مراسم رونمایی از تفسیر قرآن کریم با عنوان «شمس»، اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی بروجردی «مفسر و پژوهشگر علوم اسلامی» و نشریافته مؤسسه بوستان کتاب، با پیام محمدجواد ظریف «وزیر امور خارجه»، با حضور و سخنرانی عراقچی «معاون سیاسی وزارت امور خارجه»، آیت‌الله محقق داماد «از مفسران برجسته قرآن»، علیزاده «معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی»، شیخ‌الاسلامی «رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه»، محمدباقر انصاری «رئیس مؤسسه بوستان کتاب» و با حضور پرشمار چهره‌های علمی و برجسته قرآنی در خبرگزاری ایکنا در تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، شیخ‌الاسلامی «رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه» به قرائت پیام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

سیدعباس عراقچی پس از قرائت پیام محمدجواد ظریف، بیان داشت: دکتر بروجردی در این تفسیر یک نگاه جهانی دارد و تفسیر ایشان به زبان ساده و روز برای همگان قابل فهم است و امیدوارم این کار بزرگ منشأ خیر و برکات و توفیقات بسیار زیادی برای ایشان و ایران باشد.

در ادامه، هاشمی «معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»  گفت: این یک افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که یک دیپلمات و سفیر اندیشمند توانسته است مجموعه تفسیر شمس را پدید آورد. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دنبال چنین فرصت‌هایی است که از اینگونه اثرهای ارزشمند حمایت کند و ما در صدد هستیم این اثر را زبان عربی، انگلیسی و فرانسه ترجمه کنیم و در سطح بین‌الملل آن را ارائه دهیم.

آیت‌الله محقق داماد، دیگر سخنران این مراسم بعد از بیان مقدماتی در خصوص خود قرآن و فهم و درک درست آن، ابراز داشت: نام مناسبی برای کتاب تفسیر «شمس» انتخاب شده است. مفسر در این اثر نه زیاده‌گویی و نه مختصرنویسی کرده است.

در ادامه‌ این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی بروجردی اظهار کرد: برخی شاید بگویند چرا ترجمه آیات در این تفسیر ارائه نشده است؟ دلیل اینکه معنا را به مفهوم ترجمه در این کتاب نیاورده‌ام این است که معتقدم قرآن ترجمه‌ناپذیر است، اما تفسیرناپذیر نیست. ما هر چقدر بکوشیم نمی‌توانیم معانی آیات را فقط در واژگان بیان کنیم. بیش از ۵۷ ترجمه تاکنون صورت گرفته است که هیچ یک از آنها دلنشین نیستند. باید راز قرآن را در تفسیر جست‌وجو کنیم، آن هم با تأمل.

محمدباقر انصاری «رییس مؤسسه بوستان کتاب» روانی زبان و خالی‌بودن اثر از هر نوع پیچیدگی و بنابراین صمیمیت زبانی را سنجه شاخص اثر برشمرد و آرزو کرد که این ویژگی در نزدیک‌کردن مخاطبان به کتاب خدا، قرآن، کارا و ثمربخش باشد.

وی با برشمردن ویژگی‌های نسخه الکترونیک اثر و کتابخوان همراه پژوهان خاطرنشان کرد: امکان جستجوی آسان واژه‌ها و اصطلاحات در بستر این کتابخوان جذاب، تا حد بسیاری مرتفع‌کننده کاستی اثر در نداشتن فهرست نمایه است.

در پایان و همزمان با رونمایی از نسخه کاغذی تفسیر شمس، به تمامی شرکت‌کنندگان، از طرف مؤسسه بوستان کتاب، نسخه الکترونیک اثر هدیه شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما