جمعه 10 فروردين 1403   09:55:55

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

استفاده از ثروت معنوی دفاع مقدس یکی از راه های مقابله با طراحی های شوم دشمنان

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تولیدات فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و استفاده از ثروت و معدن بی کران دفاع مقدس یکی از راه مقابله با دشمنان می باشد
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در آیین رونمایی از آثار ادبی ایثار و شهادت با عنوان «بال و پرهای امام» که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری ستاد کنگره شهدای استان قم و سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) استان قم در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، ضمن خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) اظهار داشت: در عصر کنونی بیش از هر زمانی نیازمند زنده نگه داشتن سیره، یاد و خاطری شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند، دفاع مقدس و راهیان نور یک فناوری نوین از سرگذشت و حماسه آفرینی دلیرمردان کشور عزیزمان ایران می باشد. باید توجه داشت که فناوری یک قدم جلوتر از علم بوده و اگر علم راه حلی را برای مشکلات پیدا کند  فناوری گفته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: تولیدات فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و آثار ادبی ایثار و شهادت و استفاده از ثروت و معدن بی کران دفاع مقدس یکی از راه مقابله با طراحی های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و لازم است مجموعه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی از این ثروت معنوی نهایت استفاده را ببرند.

وی در ادامه افزود: در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطری شهدای هشت سال دفاع مقدس و آشنا کردن عموم افراد جامعه با سیره و خاطرات شهدا، معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اقدام به تولید و نشر چهار اثرارزشمند در قالب کتاب در عرصه حوزه دفاع مقدس نموده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اولین اثر از تولیدات جدید معاونت در حوزه دفاع مقدس کتاب "بال و پرهای امام (ره)" بوده که در این کتاب ابعاد گوناگون زندگی و مدیریت نمایندگان امام (ره) و ائمه جمعه در استان ها خصوصاً شهدای محراب مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: کتاب "مقتل شهدای دفاع مقدس" دومین اثر از مجموعه زحمات گروه تولید و محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی است که کتاب با هدف پرورش روضه و تطبیق نحوه شهادت شهدای دفاع مقدس با نحوه شهادت اهل بیت (علیهم السلام) و شهدای کربلا  نوشته شده است.

وی در ادامه بر ضرورت رفتار شناسی فرماندهان دفاع مقدس نسبت به خانواده و همسر اشاره کرد و گفت: اثر سوم  کتاب "همسران زمینی، سرداران آسمانی" است که به رفتارشناسی فرماندهان دفاع مقدس در خانواده و برخورد آنان با اعضای خانواده خصوصاً همسر می پردازد و با توجه به آسیب ها و مشکلات ناشی از عدم رعایت بعضی اصول و نکات که هم اکنون بسیاری از خانواده ها با آن درگیر هستند محتوای این کتاب الگوی مناسبی برای مردان جامعه و روش صحیح برخورد با اعضای خانواده خواهد بود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: با همکاری موسسه سیره شهدا کتاب "بایسته های فرهنگ جهاد و شهادت" با ۳۳۰ صفحه عنوان چهارمین اثر را به خود اختصاص داده و روان بودن و ویرایش تخصصی آن از ویژگی های مهم این اثر می باشد.

وی مستندسازی حضور جامعه روحانیت و مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی در جبهه ها را امری مهم و ضروری برشمرد و اظهار داشت: با تلاش های بسیاری که صورت گرفته است حدود ۲۰۰۰ دقیقه صوت از پیشکسوتان و روحانیون معزز حضور یافته در جبهه های دفاع مقدس ضبط شده و با مطالعات انجام گرفته بر روزنامه های کیهان، اطلاعات و ...، در آینده نزدیک موضوع مستندسازی حضور مبلغان در جبهه ها به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد خاطرنشان کرد: حضور فعال مبلغان در اوائل شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی و هجرت ۲۲۰۰ نفری روحانیت جهت تبیین و ترویج مبانی نظام اسلامی در همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی سال ۱۳۵۸ که به برکت همین اعزام مبلغان، آرای موافقت ۹۸ درصدی را به خود گرفت، این حضور فعال مبلغان کمتر در رسانه های ملی و مستند ها به آن پرداخته شده است.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما