پنجشنبه 9 فروردين 1403   18:22:32

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در نشستی صورت گرفت؛

تشریح برنامه های همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام»

  • خلاصه :دبیر همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام» از برگزاری این همایش در روز دوشنبه 18 اسفندماه 99 با حضور معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی در نشست خبری این همایش که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه هر نهادی باید به سهم خود در راستای تعمیق ایمان دینی تلاش کند که نقش رسانه ‌ها نیز در این میان بسیار مهم است، اظهار داشت: با توجه به برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در بهمن ماه 1398، در کمیته پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب با تدبیر ریاست دفتر تبلیغات اسلامی تصمیم گرفتیم تا همایش دیگری با هدف پرداختن به ساحت بین المللی بیانیه و پژواک انقلاب اسلامی در جهان اسلام برگزار کنیم.

وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به بیانیه گام دوم انقلاب، فرزندان معنوی ایشان در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم احساس تکلیف کردند تا لبیک ویژه بگویند، بنابراین تصمیم به برگزاری یک همایش بین المللی در این راستا گرفته شد؛ چون دفتر تبلیغات اسلامی به لحاظ علمی دارای ظرفیت‌های علمی و پژوهشی بالایی است.
 

دبیر همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام» تصریح کرد: این همایش با هدف آشنایی با بایدها و نبایدهای تعاملات فراملی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح امت اسلامی در ساحت اندیشه ‌ای و فرهنگی برای تحقق بیانیه گام دوم در مقیاس منطقه و امت اسلام و زمینه سازی برای تبیین تجربه تمدن جمهوری اسلامی در گام اول انقلاب برای مخاطبان جهان اسلام در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طراحی شده است.

وی افزود: بعد از راه‌اندازی دبیرخانه همایش، امروز شاهد هزار و ۵۷۶ صفحه علمی محتوایی دقیق و عالمانه در راستای این همایش هستیم و افتخار داریم که 24 مقاله علمی دریافت کردیم و ۴۱ نشست و ۲ مصاحبه علمی تخصصی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی اظهار داشت: خروجی این همایش سه جلد کتاب در مورد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که قبل از برگزاری همایش به چاپ رسیده و در روز همایش رونمایی می‌شود.
 

 
وی گفت: افتتاحیه این همایش دوشنبه 18 اسفندماه 1399 ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی «معاون محترم ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری» آغاز خواهد شد.

دبیر همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام» تصریح کرد: این همایش دارای دو پنل تخصصی است و در هر پنل مقالاتی ارائه می شود؛ مباحث در پنل اول در مورد انقلاب اسلامی و آورده‌های تمدنی آن در گام نخست ارائه می‌شود که شرکت کنندگان در همایش می‌توانند به آدرس http://dte.bz/N2Zd9 مراجعه کنند و در پنل دوم، مباحث گام دوم انقلاب و جهان اسلام ارائه می‌شود که صاحب‌نظران برای حضور مجازی می‌توانند به آدرس http://dte.bz/t1v3K مراجعه کنند.

وی افزود: مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام» با گزارش رؤسای پنل های تخصصی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» به کار خود پایان خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین ثنایی اظهار داشت: تمام صاحب‌نظرانی که در این همایش دارای مقالات علمی هستند، مقالاتشان را ارائه خواهند کرد.
 

وی گفت: اندیشمندان اسلامی خارج از کشور و غیر اسلامی و صاحب‌نظران عرصه جهان اسلام در داخل کشور در این همایش شرکت کرده و مقاله ارائه می‌دهند تا این مهم، یکی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در کنار سایر اقدامات باشد و برگ دیگری از ظرفیت و کتاب قطور افتخارات دفتر تبلیغات اسلامی رقم بخورد.

دبیر همایش بین‌المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام» با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نهاد علمی و انقلابی است و دارای مأموریت خاصی می باشد، تصریح کرد: وظیفه دفتر تبلیغات اسلامی در مواجهه با این بیانیه وظیفه علمی است و باید تبیین علمی محورهای بیانیه انجام شود؛ چرا که بیانیه محورهای مختلفی دارد و دنیایی از محتوا است.

وی خاطرنشان کرد: برای اندیشمندان و صاحب‌نظرانی که امکان حضور فیزیکی دارند همایش به صورت حضوری با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و همزمان بقیه افراد داخل کشور و خارج از کشور برای شرکت در همایش به صورت مجازی به آدرس http://dte.bz/k0vdS مراجعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما