پنجشنبه 9 فروردين 1403   16:55:27

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه معصومیه:

قواعد تربیت اسلامی هنوز منقح و شناخته نشده است

  • خلاصه :مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه معصومیه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بعد از 40 سال نسلی را تحویل داده ایم که فاصله آن با تربیت اسلامی زیاد بوده و قواعد این تربیت هنوز منقح و شناخته نشده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد فدایی «مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران)» در جمع طلاب جدیدالورود سطح سه رشته تربیت دینی کودک و نوجوان این مؤسسه اظهار داشت: امروزه کارهای فرهنگی زیادی برگزار می شود ولی مؤثر نیست، بار زیادی از سوی برخی افراد برداشته می شود ولی باری از دوش امام برداشته نمی شود؛ باید نیروهایی تربیت شوند که مهارت یار بودن امام را فرابگیرند و از پُستِ بار بودن برای امام کنار بروند و یار شوند؛ افرادی باشند که علیه قاسطین و مارقین و کسانی که فساد دارند، بایستند، نه اینکه با همه دمخور و همنشین باشند.

وی با بیان اینکه تربیت به تعبیر مقام معظم رهبری از نیازهای ضروری امروز است، گفت: پرخیر و برکت ترین پُست این عالم آن است که کسی با نیت و همت بلند قواعد تربیت را فرابگیرد و آن را در جامعه به ثمر برساند؛ بر اساس روایات و آیات قرآن هیچ پُستی با اهمیت تر از بحث تربیت و هدایت افراد نیست.

مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه با اشاره به رجز خوانی حضرت قاسم(ع) تصریح کرد: این ظرفیت بلند تربیت اسلامی را نشان می دهد که ما آن را فرا نگرفته ایم، زیرا بعد از 40 سال نسلی را تحویل داده ایم که فاصله آن با این تربیت زیاد است، قواعد این تربیت هنوز منقح و شناخته نشده است.

وی افزود: حوزه تربیت و اخلاق ما با اندیشه غربی مخلوط شده و بر آن روانشناسی و جامعه شناسی غربی سلطه دارد؛ ما مسائل مهمی در جامعه داریم ولی استنباط قواعد و اصول از قرآن و روایات برای پاسخ به این سؤالات و مسائل سخت است لذا سراغ مطالب آماده غرب می رویم.

حجت الاسلام والمسلمین فدایی اظهار داشت: این تقلید در حالی است که ما می دانیم وقتی بَشر به انسان نگاه می کنند نگاهش محدود است، ولی خداوند نگاه همه جانبه به انسان و عالم دارد؛ ما از تجارب غرب بدون نگاه نقادی استفاده می کنیم؛ ما از تجارب بشر استفاده می کنیم ولی به شدت نیاز به تولید و پژوهش و نگاه نقادانه به متون غربی داریم، البته به شدت نیازمند استاد و مربی هستیم.

وی گفت: در سال 90 ، 10 مجموعه تربیتی خوب در کشور وجود داشت که اتاق فکر، مربی، روش و... داشتند؛ که 80 مجموعه در سطح پایین تر را شناسایی کرده و توانمندی آنان را ارتقاء دادند و امروز بیش از 80 مجموعه تربیتی خوب داریم اما در بخش بانوان چند مجموعه محدود داریم که غیرعلمی و خیلی سلیقه ای کار می کنند.

مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خاطرنشان کرد: نگاه ما به خروجی این رشته این است که بانوان با همت بلند و با اخلاص روی قواعد و اصول علمی بتوانیم یاران حضرت حجت(عج) را تربیت کنیم و امیدوارم موفقیت های زیادی را کسب کنید.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما