جمعه 10 فروردين 1403   02:13:46

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

ضرورت اثرسنجی و آسیب شناسی مستمر در منطقه تبلیغی از سوی مبلغان

  • خلاصه :معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی آسیب شناسی تبلیغ را مهم دانست و گفت: هر مبلغ باید مدام در منطقه تبلیغی اش اثرسنجی کرده و آسیب ها را پیدا کند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در جلسه کمیته هدایت تبلیغی استان گیلان، ضمن عرض خیر مقدم به مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان و مبلغان و سرگروه های تبلیغی اظهار داشت: چیزی که در فعالیت مبلغان و گروه‌های تبلیغی مشهود می باشد، این است که زحمات این افراد خالصانه، دلسوزانه و مستمر است؛ این دوستان بدون اینکه از امتیاز خاصی بهره‌مند شوند و حتی بدون این که دیده شوند، فعالیت های اثرگذاری دارند.

وی با تأکید بر اهمیت گروه های تبلیغی گفت: در جلسه ای که مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان گروه های تبلیغی را شکل فاخرتری از تبلیغ خواندند و آن را متفاوت از اعزام های فردی دانستند؛ باید قدر گروه های تبلیغی را بیشتر بدانیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تعامل میان سرگروه های تبلیغی و نمایندگان طلاب را لازم دانست و تصریح کرد: اگر نمایندگان طلاب از بین سرگروه های تبلیغی انتخاب شوند، قطعاً اثرگذاری بیشتری خواهند داشت، زیرا به پشتوانه رأی طلاب، اعتبار خوبی میان سایر طلاب و مبلغان دارند اما اگر این امر مقدور نبود، باید ارتباط و همکاری تنگاتنگی میان سرگروه ها و نمایندگان طلاب برقرار شود.

وی قیمت هر انسان را به چیزهایی که دوست دارد، خواند و افزود: باید قدر این دغدغه ها و پیگیری های این مبلغان را بدانیم؛ به فرموده امیرالمؤمنین(ع) قیمت و ارزش هر انسانی به اندازه چیزیست که دوست دارد؛ این مبلغان دوست دارند که دین خدا گسترش پیدا کند و مردم عمل دین مدارانه و موحدانه داشته باشند. این دغدغه ها، دغدغه‌های اولیاء خدا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد تعامل میان این دفتر و سازمان تبلیغات اسلامی را ضروری خواند و اظهار داشت: در دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری، ایشان دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی را دو استوانه خواندند که باید کار را میان هم تقسیم کنند؛ بخشی از کارها را ما باید بر عهده بگیریم و بخشی را هم سازمان تبلیغات اسلامی بر عهده بگیرد؛ طوری نباشد که گروه های تبلیغی نسبت به سازمان تبلیغات اسلامی احساس غربت و بیگانگی کنند که اگر این گونه باشد، اثرگذاری شان در امر تبلیغ کاسته خواهد شد و اگر این تعامل سازنده نیز صورت گیرد، می توانیم به یک جریان تبلیغی برسیم.

وی آسیب شناسی تبلیغ را مهم دانست و گفت: خیلی وقت ها به وظیفه اصلی مان که تبلیغ است، خوب عمل می کنیم و توجه داریم، اما به اثرات بعد از آن توجهی نمی کنیم؛ هر مبلغ باید مدام در منطقه تبلیغی‌اش اثر سنجی کرده و آسیب ها را پیدا کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم بر این مسأله تأکید داشتند که این تعداد مبلغ اعزامی باید معلوم باشد که چه اثر و حاصلی داشته اند و این جز با اثرسنجی صورت نمی گیرد؛ در زمینه آسیب شناسی، قسمتی به ما و سازمان تبلیغات اسلامی برمی گردد و قسمتی هم به خود گروه های تبلیغی.

وی افزود: اگر مبلغی با طرح و برنامه مشخص وارد منطقه ای می شود اما اثر سنجی نمی کند، معلوم می شود که دغدغه این کار را نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد مصونیت بخشی در تبلیغ را ضروری دانست و اظهار داشت: قله تبلیغ این است که عده ای را مصون کنیم، طوری که اگر از منطقه رفتید، آن ها دیگر به سمت راه غلط نروند اما از این بالاتر این است که اگر یک مبلّغ مدتی در یک منطقه حاضر شد و بعد آنجا را ترک کرد، عده ای از اهل همان منطقه کار او را ادامه دهند.

وی اشکالات موجود را زیاد خواند و خاطرنشان کرد: قطعاً مشکلات موجود بر سر راه تبلیغ، بسیار زیاد است اما نمی توان همه این مشکلات را در یک زمان کوتاه حل کرد؛ باید این مشکلات اولویت بندی شود و بر اساس اولویت، به حل و فصل آن ها پرداخت و تا اولویت های مهم حل نشده، نباید به اولویت های پایین توجه کرد؛ در این صورت ما به سمت تعالی در تبلیغ پیش می رویم
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما