پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   11:31:07

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

امام جمعه ایرانشهر:

یکی از خصوصیات اصلی نماز واکسینه کردن جامعه از هرگونه فساد است

  • خلاصه :جلسه هم اندیشی ائمه جماعات مدارس شهرستان ایرانشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین بزمانی امام جمعه شهرستان ایرانشهر، حجت الاسلام والمسلمین میرخانی سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق، حسینی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر و جمعی از ائمه جماعات در محل دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور، حجت الاسلام والمسلمین بزمانی امام جمعه شهرستان ایرانشهر در جلسه هم اندیشی ائمه جماعات مدارس شهرستان ایرانشهر ضمن تقدیر از روحانیون و ائمه جماعات مدارس که فی سبیل الله در جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز تلاش می کنند، پیرامون اهمیت اقامه نماز در مدارس مطالبی را بیان نمود.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم انبیاء را در جهت اقامه نماز ماموریت داده است و آن زمان که حضرت ابراهیم(ع) زن و فرزند خود را در صحرای بی آب و علف گذاشت فقط یک ماموریت داشت و آن اقامه نماز بود.

حجت الاسلام والمسلمین بزمانی گفت: یکی از خصوصیات اصلی نماز واکسینه کردن جامعه از هرگونه فساد و منکر است و بسیاری از آسیب های جامعه بخاطر دوری از نماز است و اگر می خواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید به نماز توجه کافی شود.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) پیرامون اقامه نماز در مدارس، ابراز امیدواری کرد با حضور طلبه های جوان و خوش فکر در مدارس زمینه رشد معنوی دانش آموزان فراهم گردد.

وی تشریح نمود: ائمه جماعات در مدارس باید بیشتر از دیگر مربیان و معلمان مورد توجه و علاقه دانش آموزان قرار گیرند و این هنر ائمه جماعات مدارس است که می‌طلبد ارتباط گیری خوبی با دانش آموزان داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میرخانی سرپرست شعبه جنوب شرق ضمن تقدیر و تشکر از همکاری آموزش و پرورش شهرستان در برگزاری نماز جماعت در مدارس ابراز امیدواری کرد با همکاری و همفکری بیشتر و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی ویژه دانش آموزان و اولیای آنان، بتوانیم گام مؤثری در جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز در این شهرستان برداریم.

وی افزود : يكي از وظايف روحانيت و ائمه جماعات پرورش افكار مذهبي و تقويت اعتقادات ديني دانش آموزان است، پس بايد به صورت دقيق و برنامه ريزي شده وارد عرصه تبليغ در مدارس شد.

سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق یادآور شد: یکی از وظایف ذاتی دفتر تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ می باشد و مبلغین سفیران مکتب و دین هستند و باید ائمه جماعات مدارس بعنوان سفیران دین در مدارس عامل جذب نوجوانان به دین، نماز و مکتب اهل بیت (ع) باشند.

وي در پایان توصيه هايي را پيرامون ارائه مطالب مفيد و مستند، در نظر گرفتن شرايط سني و جنسيتي مخاطب، رعايت نظم و شئونات طلبگي، جمع آوري سؤالات و شبهات دانش آموزان، قرائت صحيح حمد و سوره، برگزاري مسابقات مفيد بيان كرد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما