پنجشنبه 9 فروردين 1403   21:56:17

(مهار تورم، رشد تولید)

print

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور باید الگوی موفق مشترک شیعه و سنی شود

  • خلاصه :نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه جنوب شرق کشور باید به الگوی موفق مشترک شیعه و اهل سنت در زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی تبدیل شود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین بنافی «رئیس جدید دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور»، ضمن تبریک انتصاب وی، اظهار داشت: نیاز به یک دفتر تبلیغات اسلامی جامع در استان سیستان و بلوچستان احساس می‌شود که نقشی همچون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را بتواند در این خطه پهناور ایفا کند.

وی گفت: حضور شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ایجاب می‌کند که دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور فعالیت ویژه‌‌‌‌‌تری را برای طلاب شیعه و سنی در دستور کار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تثبیت پایه‌های اعتقادی، ورزیده‌تر شدن در دفاع از مبانی اعتقادی، تقویت تعامل مثبت با مذاهب دیگر، تبیین مبانی تقریب مذاهب و مسائل مرتبط از جمله مواردی است که باید در این استان پهناور بیش از سایر استان‌ها به آنها پرداخته شود.

وی افزود: با توجه به وجود حوزه‌های علمیه شیعه و سنی در سطح استان، زمینه‌های کاری فراوانی برای دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق به وجود می‌آید و بر این اساس باید اقدامات انجام شده در استان به الگوی موفقی برای اجرای برنامه‌های آمورشی و پژوهشی مشترک در بین مذاهب شیعه و سنی تبدیل شود.

آیت الله محامی اظهار داشت: برای نشاط، پویایی و رشد حوزه‌های علمیه شیعه و سنی و تقویت وحدت و انسجام، دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور بیش از سایر نهادها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی گفت: باید حفظ و تقویت ارتباطات با ستاد مرکزی به گونه ای باشد تا آنان ضرورت فعالیت بیش از پیش در استان را لمس کنند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: باید شناسایی نیروهای مستعد بومی منطقه و به کارگیری آنها با توجه به کادرسازی در دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق نیز مورد توجه قرار گرفته و پیوند دوسویه بزرگان و اساتید حوزه علمیه قم با افراد شاخص اهل سنت استان برقرار و رفت و آمدهایی نیز صورت پذیرد تا دو طرف بیش از گذشته با هم آشنا شوند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما