پنجشنبه 9 فروردين 1403   12:19:31

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

رشد علمی باید با شتاب ادامه پیدا کند

  • خلاصه :معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر ضرورت ادامه رشد علمی ایران اشاره کرد و گفت: هرچند رشد علمی ما 11 برابر جهانی است ولی باز هم باید با شتاب ادامه پیدا کند و هر زمانی انقلابی عمل کرده ایم، موفق شدیم.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی «معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» در نشست «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور ویژه روحانیون، طلاب و فرهنگیان شهرستان ایرانشهر برگزار شد، اظهار داشت: شاکریم که محب اهل بیت(ع) می باشیم و خصوصاً در ایام ولادت و شهادت و زنده نگهداشتن نامشان پیش قدم می باشیم، چه خوب است که این مناسبت ها را در خانه و خانواده هم جا بیندازیم و یادی از ائمه(ع) داشته باشیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران به فضل الهی از 40 سال عبور کرد و این مهم در حالی بود که دشمنان همیشه برای فروپاشی این نظام زمان تعیین می کردند که دو سه یا شش ماه دیگر فرو خواهد پاشید.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در 22 بهمن ماه 97 از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم و جوانان صادر شد و مخاطبین اصلی آن جوانان می باشند و مهمترین بخش این بیانیه این بود که مقام معظم رهبری می فرمایند تا اینجای نظام و انقلاب گام اول بود و هنوز راه ادامه دارد.

وی افزود: برای فرو ریختن جامعه کافی است که اعتماد به نفس آن جامعه فرو بریزد؛ وقتی به ایران حمله شد، همه دستپاچه شدند ولی امام(ره) فرمود: یه دیوانه ای سنگی انداخته و با یک قدرتی صحبت می کرد که همه چی درست می شد.

* مردم ایران به آرمان های انقلاب اسلامی وفادار ماندند

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: روزی دشمنان مراقب بودند که کسی به ما سلاح نفروشد، حالا دنبال این می باشند که ما به کسی اسلحه و موشک نفروشیم، لذا ما لانه جاسوسی شان را فتح کردیم، ارتش بعثی عراق را که به جان ما انداختند، شکست دادیم و از موانع و سختی ها عبور کردیم؛ عراق و افغانستان رو آماده کردند اما همه اینها باعث قدرتمند شدن جمهوری اسلامی ایران شد.

وی گفت: رهبر انقلاب همیشه تأکید می نمایند جوانان عزیز از گذشته اطلاع داشته باشید زیرا در جهان چندین کشور انقلاب کرده اند و ملت هایی دست به انقلاب زده اند اما از این تعداد، تنها ملت ایران است که مردمش به آرمان هایش وفادار ماندند؛ به عنوان مثال، هند انقلاب کرد ولی دوام نیاورد و مشترک المنافع شد، روسیه انقلاب کرد استالین آمد همه را کشت و نابود کرد؛ پس ملت ایران، ملت بزرگی است که توانسته بر آرمان های خود ثابت قدم بماند.

* انقلاب اسلامی ایران در جهان بی سابقه بود

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: انقلاب ایران در جهان بی سابقه بود زیرا بدون الگو و با یک رهبری کاملا جدید و دینی همراه بود و در همان اوایل شعار نه شرقی و نه غربی سر داد و بدنبال وابستگی نبود زیرا ما دیدیم که شرق از هم پاشید غرب هم کاری از پیش نبرده است.

وی افزود: جوانان باید بدانند که دشمنان پشت سر هر کشوری در مقابل ایران قرار گرفتند، کاری نتوانستند انجام دهند زیرا اینها اگر نیرو می‌داشتند، حمله می‌کردند و هر کاری را که می توانستند انجام می دادند لذا اینها می خواهند حرف هایی بزنند که ذهن ما را فرو بریزند و اینقدر عاجز شدند که دست به دامن امثال ریگی ها شدند و دقیقاً هم زمانی بود که قرار بود با آمریکایی ها ملاقات کند و نیروهای ایرانی او را دستگیر کردند.

* رشد علمی باید با شتاب ادامه پیدا کند / انقلابی عمل کردن موفقیت به دنبال دارد

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی به قدرت علم در جهان پرداخت و اظهار داشت: اگر غرب خیلی از جاها را تصرف کردند، دلیلش قدرت علم است؛ هرچند رشد علمی ما 11 برابر جهانی است ولی به دلیل آن که عقب ماندگی ما زیاد بوده، باز هم باید با شتاب ادامه پیدا کند و هر زمانی انقلابی عمل کرده ایم، موفق شدیم ولی در مقاطعی دور شدیم و خسارت دیدیم و امید به دشمن داشتیم که همین امر باعث شکست ما شد.

وی گفت: اگر ما قله های علم را فتح کنیم اما اخلاق و معنویت را از دست دهیم، زندگی برای ما غیر قابل تحمل می شود؛ علم و پژوهشی زمانی ارزش دارد که با اخلاق و معنویت همراه باشد و علم غرب بدون اخلاق و معنویت است و به همین دلیل تبدیل به بمب می‌شود و بر سر مظلومان می ریزد.

* دو قطب اسلام و استکبار مقابل یکدیگر هستند

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تقسیم دنیای امروز اشاره و تصریح کرد: بلوک بندی دنیا در حال حاضر تغییر کرده و به دو قطب اسلام و استکبار تقسیم شده است، ظالمان عالم یکطرف و کل جریان مقاومت به رهبری ایران در طرف دیگر و امروزه ما می بینیم که این دو جریان در مقابل یکدیگر قرار دارند.

وی حفظ استقلال در کشور را یکی از مهمترین دستاوردهای این نظام بر شمرد و افزود: باید از استقلال مان محافظت کنیم زیرا قسمت سخت انقلاب را عبور کردیم که همان گام اول بود و آخرین تیر دشمنان و مستکبران در برابر ما همین تحریم های اقتصادی می باشد که این هم خود یک جنگ تمام عیار است ولی به برکت انقلاب، این جنگ هم با پیروزی ملت تمام می شود و اگر درست عمل کنیم زیر سلطه نمیرویم.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و عظیم الشان اظهار داشت: امام می فرمود به من خدمتگذار بگویید؛ آزادی یعنی طاغوت پا نگیرد، کسی که خوی طاغوتی دارد باید ازش دوری کرد؛ امروزه به برکت انقلاب اسلامی ما امکانات رو به اقصی نقاط کشور برده ایم ولی هنوز کافی نیست و باید دورترین نقطه کشور با مرکز کشور هیچ فرقی از لحاظ امکانات نداشته باشند.

* ضرورت توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی

وی به توصیف اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر اقتصاد درونزای داخلی و این که نیازها را در داخل کشور تأمین کنیم؛ خیلی ها در درون کشور گفتند به صرفه نیست که برای ساخت موشک این همه خرج کنیم و اگر بخریم ارزان تر می شود اما رهبر انقلاب فرمود به وقت نیاز به شما نخواهند داد که در غنی سازی همینجور شد و در گندم همین اتفاق افتاد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، با هم در ارتباط هستند؛ روابط خارجی باید مبتنی بر مرزبندی با دشمن باشد و در مقابل تهدیدات خارجی نباید کوتاه آمد و برای همین بود که آقا فرمودند یکی بزنید 10 تا می زنیم و زمان بزن در رو گذشته است و نباید به دشمن تکیه و اعتماد کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما