جمعه 10 فروردين 1403   16:50:54

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی «اخلاق اسلامی» در زاهدان

  • خلاصه :کارگاه آموزشی «اخلاق اسلامی» به همت دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، روحی "از اساتید نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی" این کارگاه آموزشی که با محوریت «دین و اخلاق اسلامی» در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: در سبک زندگی اسلامی، کار و خدمت به مردم، نه امری مادّی، بلکه عبادتی بزرگ به حساب می آید و اخلاق نیز، جزء پایه های هر جامعه می باشد، لذا انسان ها در بعد فردی و شخصیتی دارای ویژگی های خاص اخلاقی هستند که پندار، گفتار و رفتار آنها را شکل می دهد.

وی با توصیه به صبر و تحمل گفت: مهمترین عامل در برخورد و تعامل با دانشجویان در دانشگاه ها، صبر و تحمل در برابر برخوردهای ناشایست، انتظارات نابجا، ظاهر و سبک پوشش های نادرست می باشد و این عامل، می تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف عالیه دانشکده های کشور کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران تصریح کرد: با در نظر گرفتن مبانی نظری اخلاق اداری و حرفه ای به ویژه بر اساس مفاهیم اسلام، آموزه های دینی و جایگاه کار در اسلام و مسئولیت اخلاقی، مهمترین مقوله ای است که مد نظر می باشد.

وی افزود: یکی از موانع رشد اخلاق اسلامی سازمان ها، تصور ناقص مدیران آن سازمان ها از هویت اخلاق اسلامی و حرفه‌ای است، لذا نقد تصور خویش از این امر، محتاج تحلیل مفاهیم متعددی چون اخلاق، اخلاق اسلامی و خلاق حرفه‌ای سازمان دانشگاه است.

روحی به ضرورت و اهمیت اخلاق حرفه ای و مشی استادی با توجه به تغییر و تحولات اجتماعی که امروزه در جامعه به وقوع پیوسته و حفظ حریم ها و حرمت هایی که پیوسته مورد توجه جامعه دانشگاهی است، پرداخت و نیز نکات ارزشمند و سودمند دیگری را نیز بیان نمود.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما