پنجشنبه 9 فروردين 1403   13:30:43

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی «تقریب مذاهب اسلامی» ویژه فرهنگیان شهرستان ایرانشهر

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، روحی "از اساتید برجسته دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران" در این کارگاه آموزشی که با هدف بالا بردن سطح آگاهی های معلمین و فرهنگیان در اداره کل آموزش و پرورش ایرانشهر برگزار شد، به موضوعات وحدت و مسائل تقریب مذاهب پرداخت.

وی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، سمبلی برای وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان منطقه و علی الخصوص شهر ایرانشهر شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در قرآن کریم بیش‌از ۵۰ آیه اشاره به وحدت دارد، گفت: این میزان تکرار و تأکید در قرآن نشان از اهمیت این موضوع و توجه آن در میان مسلمانان دارد لذا دعوت به وحدت یک توصیه نیست، بلکه یک تکلیف است که باید به درستی انجام شود.

وی تصریح کرد: دشمنان وحدت مسلمانان دقیقاً بر خلاف آیات قرآنی و روایات نبوی و سیره اصحاب و مسلمین و حکم عقل، قدم برداشته و عبادت را بر طبق خواست و میل خودشان طوری تفسیر کرده اند که نه تنها راه و طریق به سوی اسلام را مسدود نموده اند، بلکه خط بطلان بر دین مبین اسلام کشیده و امکان مسلمان شدن را از هر کسی گرفته اند.

روحی با تأکید امام راحل بر حفظ وحدت جهانی اشاره کرد و افزود: وحدت جهان اسلام از دغدغه های همیشگی امام راحل بود که در طول زندگی سیاسی خود همواره بر این موضوع تأکید داشتند و لحظه ای از این مهم غفلت نکرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شهرستان ایرانشهر همیشه بر حفظ وحدت مورد تأکید امام(ره) و رهبری بوده است، به شکلی که بعد از انقلاب نیز اولین نماینده امام راحل که مقام معظم رهبری بوده اند، به این منطقه سفر مجدد داشتند و بر حفظ وحدت میان شیعه و سنی تأکید نمودند و خوشبختانه این منطقه همیشه در این مهم سربلند بوده و وحدت خوبی داشته است.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما