پنجشنبه 9 فروردين 1403   15:14:24

(مهار تورم، رشد تولید)

print

از برنامه های قطب تعمیق، ایمان و باورهای دینی؛

کارگاه آموزشی «شیوه های تعامل با پیروان مذاهب اسلامی» برگزار شد

  • خلاصه :کارگاه آموزشی «شیوه های تعامل با پیروان مذاهب اسلامی» به مناسب فرارسیدن هفته وحدت و به همت واحد خواهران دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور ویژه طلاب حوزه علمیه خواهران ایرانشهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، این کارگاه آموزشی با حضور روحی "از اساتید نخبه و برجسته دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" در محل حوزه علمیه زینبیه شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، به مباحثی از قبیل، اصول مشترک میان تشیع و تسنن، آشنایی با کلیات فرق و مذاهب اسلامی، نقد و بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت، شیوه‌های برخورد و تعامل با پیروان مذاهب اسلامی، شیوه‌های مقابله با خرافات در ساحت دین و شیوه‌های پاسخگویی به شبهات پرداخته شد.

روحی در این کارگاه یک روزه اظهار داشت: ما در دین اسلام دو نوع اصول داریم، اصول دین و اصول مذهب که در بین این دو، اصولی به صورت مشترک میان شیعه و سنی قرار دارد لذا در اصول مذهب عدل و امامت مختص شیعیان می باشد و اهل تشیع نباید خود را درگیر این دو اصل کنند و به وسیله آنها با اهل تسنن مقابله کنند.

وی گفت: تنها راه مقابله با تفکرات اهل تسنن، یادگیری صحیح اصل نبوت می باشد و ما نباید خود را درگیر مباحث حاشیه ای کنیم و باید به اصل نبوت پرداخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران تصریح کرد: تعامل با پیروان مکاتب و ادیان و مذاهب آن گاه مثبت و سازنده خواهد بود که مبتنی بر آشنایی درست با عقاید، مناسک و آداب آنان باشد؛ بنابراین، آگاهی از مبانی اعتقادی و باورها و آیین های مختلف، اهمیتِ مضاعف یافته است؛ البته در این میان نباید نقش مخرب و منفی قدرت های استکباری را از یاد برد؛ آنان در پی تفرقه و جدایی بیشتر میان طوایف اسلامی هستند؛ لذا فرقه شناسی، مقدمه جلوگیری از تفرقه گرایی است.

وی افزود: از دیدگاه قرآن، نخستین محور تعامل، توحید است. گرچه موضوع توحید، با سایر ادیان الهی مشترک است، اما توحید و ایمان به معبود یگانه و آنچه مترتب برآن می‌شود.

روحی خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع)، مانند پیامبران الهی، به ویژه پیامبر بزرگ اسلام(ص)، برای حفظ و حراست از ایمان و عقیده به خدا، نبوت و اعتقاد به قیامت می‌کوشیدند و با آنچه موجب تضعیف یا نابودی عقیده و باورهای اساسی می‌شد، مبارزه می‌کردند؛ بدین سبب، مجموعه تعامل عملی و علمی اهل‌بیت(ع)، معنای دیگری می‌یابد.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی فوق، از سری برنامه های قطب تعمیق، ایمان و باورهای دینی می باشد که توسط دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق برگزار گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما