جمعه 10 فروردين 1403   00:49:28

(مهار تورم، رشد تولید)

print

از برنامه های قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی؛

دوره آموزشی «رضایت زناشویی و تحکیم خانواده» برگزار شد

  • خلاصه :دوره آموزشی «رضایت زناشویی و تحکیم خانواده» به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور ویژه روحانیون سطح دو به بالا شهرستان دلگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، این دوره آموزشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عابدینی "از اساتید نخبه و اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور در اداره تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان دلگان برگزار گردید.

در این دوره آموزشی دو روزه که به صورت فشرده برگزار شد، به مباحثی از قبیل مهارت های ارتباطی، مهارت های همسرداری، مهارت های لازم زندگی مشترک،  شناخت معیارهای مناسب انتخاب همسر و شناخت آسیب های اجتماعی پرداخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ابتدای این دوره اظهار داشت: ازدواج مبنای شکل‌گیری خانواده است که خود جزء مهم‌ترین اتفاقاتی است که در طی زندگی فرد رخ می‌دهد؛ همچنین، ازدواج یعنی پیوند زندگی مشترک دو فرد با حفظ استقلال نسبی هر یک در جهت تکامل شخصیت طرفین و پیوند زناشویی به‌عنوان پیچیده‌ترین نوع روابط انسانی واجد چنان توان بالقوه‌ای در آزادسازی احساسات است که در کمتر روابط بین فردی دیگر می‌توان نظیر  آن را یافت.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی باید خود به عنوان یک مربی در محیط اجتماعی حاضر و به تبیین تحکیم خانواده و ارزش‌های اجتماعی بپردازند، گفت: در جامعه امروز هیچکس مصون از آسیب نیست و باید با مسلح شدن به مهارت‌های زندگی، تحکیم خانواده و تبیین آن در خانواده نسبت به آسیب‌ها مصون ماند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تغییر سبک زندگی با توجه به رشد تکنولوژی‌های ارتباطی در جامعه امروز، تصریح کرد: اگر قادر به حذف تکنولوژی نیستیم، پس باید با افزایش مهارت‌ های زندگی، آسیب‌های آن را کنترل کنیم و این آموزش باید در جامعه فراگیر شود.

وی افزود: بهبود و ارتقای مناسبات و روابط عاطفی، گسترش پیوندهای اجتماعی، بهبود سبک فرزندپروری، گسترش فرصت‌های رشد و شکوفایی، تقویت بنیه اقتصادی، هدایت و اعتلای سبک زندگی، ارتقای بهداشت روان، هدایت و اعتلای الگوهای نقشی اعضای خانواده و توانمندسازی برای پیشگیری از ‌آسیب‌های اجتماعی در خانواده، جزو کارکردهای مادران و زنان در تحکیم بنیان خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه اولیاء الهی برای رسیدن به آرامش راهکارهایی ارائه کرده‌اند، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً» یعنی مهم‌ترین عامل ایجاد آرامش در زندگی، عشق است؛ عشقی که بر اساس ایمان و محبت باشد و اگر تمام امکانات زندگی فراهم باشد، ولی عشق، محبت، مودت و صمیمیت نباشد، آرامش فراهم نمی‌شود.

وی با اشاره به لزوم مدیریت صحیح و عقلانی مرد در روابط بین خانواده خود و همسرش، خاطرنشان کرد: هر کس جایگاه خود را دارد و از این رو، محبت را باید عادلانه و منصفانه به همسر، خواهر و مادر ابراز کرد؛ بنابراین، ضرورت دارد که برای حفظ آرامش و تداوم مهر و محبت در روابط زناشویی، از هرگونه مسئله‌ای که باعث ایجاد تنش ‌شود، به شدت پرهیز کرد.

لازم به ذکر است که این دوره آموزشی از سری برنامه های قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی می باشد که در شهرستان دلگان برگزار و در آینده نزدیک در شهرهای زاهدان و زابل نیز برگزار خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما