جمعه 10 فروردين 1403   14:33:40

(مهار تورم، رشد تولید)

print

کارگاه آموزشی پیش از ازدواج و مهارت های همسرگزینی برگزار شد

  • خلاصه :در راستای ترویج آموزه های دینی، تحکیم خانواده و افزایش توانمندی های علمی و مهارتی طلاب و سایر اقشار جامعه، کارگاه آموزشی پیش از ازدواج و مهارت های همسرگزینی در مدرسه علمیه خواهران الغدیر استان تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین موسوی، رئیس اداره اعزام و توانمند سازی مبلغان نمایندگی تهران در گفت و گویی با اشاره به اهمیت مسئله ازدواج به عنوان یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیمات در زندگی هر شخصی، گفت: يکي از مکتب هايي که براي انسان سازندگي فوق العاده دارد، محيط خانه است. در محيط خانه زن و مرد مي توانند بسياري از فضايل انساني را کسب کنند و رذايل اخلاقي فراواني را از خود بزدايند.
وی افزود: اگر بگوييم محيط خانه مانند جبهه مکتب انسان سازي است، مبالغه نکرده ايم. کسب مهارت های پیش از ازدواج، پایه و اساس زندگی های شخصی و حتی اجتماعی را تشکیل می دهد؛ زیرا صدمات ناشی از ازدواج بدون شناخت می تواند به وجود آورنده پیچیده ترین مشکلات در زندگی زناشویی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خصوص سرفصل های این دوره افزود: از مهم ترین سرفصل های این دوره که به صورت کارگاهی برگزار گردید می توان به شرایط اولیه ازدواج، ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر، پیوند دو خانواده و تطابق فرهنگی آن ها، بررسی تفاوت روحیه زن و مرد، خواستگاری و نحوه تحقیق و آشنایی، شناخت نقاط توافق، تفاهم و اختلاف، شناخت هویت اصلی هر فرد و ویژگی ها و صفات و خلقیات درونی دو طرف اشاره کرد.
وی تصریح کرد: این کارگاه توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد دهقانی از اساتید حوزه خانواده تدریس گردید.
رئیس اداره اعزام و توانمند سازی مبلغان نمایندگی تهران در پایان خاطرنشان کرد: از جمله نقاط قوت برگزاری این کارگاه، شناخت کلیاتی از روند و فرآیندهای لازم جهت تصمیم گیری بهتر برای داشتن زندگی با ثبات تر، آماده سازی دختران با مسئله ازدواج،کسب مهارت های ارتباطی و رفع تناقضات و تفاوت ها بین دو خانواده، مقابله با درصد بالای طلاق در زوج های جوان، شناخت تفاوت ها و بررسی نقاط مشترک بین زوجین است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما