شنبه 1 ارديبهشت 1403   18:29:33

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

تدوین طرحی با 17 موضوع به منظور بازسازی فرهنگی مجتمع های مسکونی

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران از تدوین طرحی مبنی بر 17 موضوع علمی - آموزشی، تفریحی، اجتماعی، اخلاقی خبر داد و گفت: طرح مذکور در مراحل مختلف در مجتمع های مسکونی جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی اجرا خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین داوود عزیزی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده «رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران» از اجرای طرحی در 17 موضوع فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جهت افزایش سطح فرهنگی ساکنین برج ها و مجتمع های مسکونی شهر تهران خبر داد.
وی گفت: مناطقی در تهران وجود دارند که دارای برج ها و مجتمع های مسکونی با جمعیتی بیش از 200 خانوارند که خیلی از ساکنین این مجتمع ها در معرض آسیب های اجتماعی و فرهنگی مختلف هستند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران تصریح کرد: شاید بتوان برخی از مهم ترین پیامدهاي فرهنگی آپارتمان نشینی را چالش هاي کارکردي خانواده، سبک و شیوه زندگی، روابط همسایگی، روابط خارج از عرف در زندگی آپارتمان نشینی، مشارکت هاي مدنی و مذهبی، نوسان روح دینی در زندگی آپارتمان نشینی، کاهش رعایت حقوق شهروندي و... برشمرد. مسئله و معضلی که کلانشهرها و تمام شهروندان را از لحاظ اجتماعی، اقتصادي، سیاسی، هنجاري، امنیتی و به ویژه در حوزه کنش ها، رفتارها و ارزش هاي فرهنگ، دچار آسیب جدي می کند.
وی افزود: تهران کلانشهری است که از مجتمع های و برج های آپارتمانی فراوانی تشکیل شده است، لذا در طراحی فعالیت های فرهنگی برای کلانشهر تهران باید توجه وِیژه به مجتمع ها و برجهای آپارتمانی صورت پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی اظهار داشت: از این جهت دفتر تبلیغات اسلامی طرحی مبنی بر 17 موضوع علمی - آموزشی، تفریحی، اجتماعی، اخلاقی تدوین کرده است که در مراحل مختلف در این مجتمع های مسکونی جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی اجرا خواهد شد.
وی گفت: یکی از دلایل آسیب های  فرهنگی ساکنین این مجتمع ها برخورد با خرده فرهنگ ها است که از این جهت دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با همکاری مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با توجه به شرایط هزینه ای شهر تهران می تواند با اجرای این طرح گامی در ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی این مجموعه ها کمک کند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در دفتر تبلیغات اسلامی و همکاری شهرداری یک هم افزایی در این طرح به جهت کاهش هزینه ها، افزایش سطح فرهنگی و کارایی و برگزاری اردوهای کوتاه مدت و اوقات فراغت منجر خواهد شد.
وی موضوعاتی مانند میز مشاوره خانواده، بالابردن سطح آموزشی - مهارتی کودکان، پر کردن اوقات فراغت، آموزش های سواد رسانه و... را از اهم موضوعات و اهداف این طرح عنوان کرد که با استفاده از ظرفیت مبلغان تخصصی دفتر تبلغات اسلامی قابل اجرا است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما