جمعه 10 فروردين 1403   18:06:28

(مهار تورم، رشد تولید)

print

بازدید رئیس میز تخصصی اخلاق از نمایندگی تهران

  • خلاصه :رئیس میز تخصصی اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بالا بردن اخلاق اجتماعی روحانی تنها از یک رشته امکان‌پذیر نیست و خاصیت میان‌رشته‌ای دارد که می توان آن را در موضوعات مختلف بررسی و اصلاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین ناصر نورمحمد «رئیس میز تخصصی اخلاق» و حسن روشن «رئیس میزکار اخلاق روحانیت» با حجت الاسلام والمسلمین داوود عزیزی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران» به علل و راه های جلوگیری از آسیب‌های مناسبات اجتماعی روحانیت اشاره شد.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین نورمحمد با تکیه بر اخلاق اجتماعی روحانیت و دغدغه و مسئله این میز بیان داشت: با توجه به ظرفیت تهران در بحث آموزش و جریان سازی اخلاق کنشگری اجتماعی و همچنین میان رشته ای بودن اخلاق اجتماعی روحانیت، نمی توان تماماً از مباحث ارتباطات، جامعه شناسی، روانشناختی و... غربی استفاده کرد.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌ها و مباحث آموزشی با توجه به مباحث میان رشته‌ای می تواند کارکرد متناسبی داشته باشد؛ همچنین دوره های مجازی با توجه به محورهای مشخص برگزار شده که در تهران این امر ناکام مانده است.

وی با تاکید بر گام‌های آینده مدرسه اخلاق اجتماعی در فضای مجازی را پیش بینی کرد.

روشن، تصریح کرد: این دوره های آموزشی خود به گونه‌های مختلف تقسیم می‌شود و آسیب‌های شناسایی در موضوع مربوطه ۱۹۰ نوع می باشد که طی مراحلی تقلیل یافته و موضوع ها اولویت بندی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از آنان به آسیب تبدیل شده و برخی دیگر هنوز به عنوان چالش مطرح می باشد؛ ما برای تصحیح این موضوعات سه رویکرد را در آنها که عبارتند از: روانشناختی، جامعه شناختی، اخلاق کاربردی و به صورت متمرکز در تمامی آن ها ارتباطات را مداخله داده‌ایم.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما