پنجشنبه 30 فروردين 1403   23:54:32

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

انتقاد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران از تزریق تفکر فمنیستی در تلویزیون

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی تهران گفت: در بسیاری از برنامه تلویزیونی، تفکر فمنیستی خواسته یا نخواسته وجود داشته که همین تفکر به جامعه تزریق شده و امروز نتایج آن را در برنامه شاهد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی "رییس دفتر تبلیغات اسلامی تهران" در افتتاحیه این دوره با تشریح اهمیت تحلیل گفتمان رسانه و عدم وجود یک رویکرد مناسب در این زمینه، جای خالی این موضوع را در حوزه بیان کرد.

وی با بیان تاریخچه ای از طراحی و اجرای این دوره گفت: سه سال پیش بر آن شدیم که نسبت به تحلیل گفتمان برنامه های تلویزیونی صدا و سیما اقدام به تحلیل گفتمان کنیم ولی وقتی به دنبال مجری گشتیم، دیدیم که افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، بسیار اندک هستند و در عین حال با رویکرد جبهه انقلاب هم کم و بیش زاویه دارند وقتی بیشتر کنکاش کردیم متوجه شدیم تیمی در اداره رصد سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به کار هستند که سرپرست این تیم جناب دکتر کاموس می باشد، وقتی موضوع را با ایشان در میان گذاشتیم، ایشان پیشنهاد دادند با توجه به کمبود نیروی انسانی در این فضا به جای تحلیل گفتمان برنامه های تلویزیونی یک دوره آموزشی ویژه طلاب برگزار شود که در نتیجه آن، نیرو سازی لازم صورت گیرد و ان شاءالله بتوان به پشتوانه این نیروی انسانی متعهد نسبت به تأثیرگذاری در این فضا اقدامات بهتری صورت پذیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی تهران ضمن تشکر از دست اندرکاران این پروژه، از دانشجویان این دوره خواست که نسبت به مباحث مطرح در دوره، اهتمام کامل داشته باشند.

در ادامه در این مراسم، کاموس «استاد و طراح دوره تحلیل گفتمان فرهنگی و رسانه ای» به تشریح این دوره و ضرورت توجه و نگرش تحلیل گفتمان پرداخت و با مثال های مختلف از برنامه های مختلف تلویزیونی دهه 70 تصریح کرد: در بسیاری از برنامه تلویزیونی، تفکر فمنیستی خواسته یا نخواسته وجود داشته که همین تفکر به جامعه تزریق شده و امروز نتایج آن را در برنامه شاهد هستیم.

وی همچنین با بیان این که تحلیل گفتمان می تواند یک نوع آینده نگری و آینده پژوهی را در خود داشته باشد خاطرنشان کرد: با توجه به این که مباحث این دوره بسیار سنگین می باشد، می طلبد که دانشجویان با تلاش مضاعف در این دوره حاضر شوند.

گفتنی است این دوره در 64 ساعت طراحی شده است که در 10 چهارشنبه (آذرماه، دی ماه و بهمن ماه) امسال برگزار خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما