جمعه 10 فروردين 1403   03:41:02

(مهار تورم، رشد تولید)

print

در عرصه مسائل مختلف سبک زندگی اسلامی به اجماع‌سازی نپرداخته ایم

  • خلاصه :رییس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ما در عرصه مسائل مختلف سبک زندگی اسلامی به اجماع‌سازی نپرداختیم؛ مثلاً اجماع در مورد عرصه عفاف و حجاب نداریم و این‌که در چه طیف و ترکیبی باید در جامعه مدنی به‌صورت بهینه برخورد شود وفاق نداریم.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی به نقل از معالم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی علیزاده در آیین پایانی چهارمین جشنواره کتاب سال "سبک زندگی" که به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد به تبیین موضوع «سبک زندگی وتعریف معیار» پرداخت و گفت: این‌که در مورد سبک زندگی چگونه اندیشیده شود و جریان‌شناسی فعالان عرصه سبک زندگی چگونه مورد توجه قرار گیرد؛ مساله‌ای مهم است.
وی افزود: باید به‌دنبال رفع آسیب‌ها و شکاف‌ها باشیم؛ شبکه‌سازی مردمی و نخبگانی باید صورت بگیرد و باید دانست که سبک زندگی، مقوله ای حساس و راهبردی برای مدیریت فرهنگ کشور و حیات کشور است.
رییس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: استعدادیابی به‌عنوان نماد فرهنگ دینی باید مورد توجه قرار گیرد و مورد حمایت باشد.
وی اضافه کرد: باید فعالیت‌های مکتوب سبک زندگی اسلامی برای کلان نظام سبک زندگی مستندسازی شود که از رهگذر این رویداد علمی به کشف نقایص نظام اسلامی پرداخته شود.
حجت الاسلام و المسلمین علیزاده بیان داشت: مجموعه های علمی حوزوی با فراتحلیل و ترکیب منحنی های رشد و استخراج باید در این زمینه بصیرت لازم را کسب نمایند.
وی گفت: باید در عرصه سبک زندگی اسلامی، گفتمان سازی صورت گیرد و تلاش شود که نخبگان در این عرصه جذب شوند .
وی خاطرنشان کرد: ما در عرصه مسائل مختلف سبک زندگی اسلامی به اجماع‌سازی نپرداختیم؛ مثلاً اجماع در مورد عرصه عفاف و حجاب نداریم و این‌که در چه طیف و ترکیبی باید در جامعه مدنی به‌صورت بهینه برخورد شود وفاق نداریم.

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما