پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   16:02:18

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید؛

نشست تخصصی نقش هنر در مدیریت تعارضات اجتماعی

  • خلاصه :نشست تخصصی «نقش هنر در مدیریت تعارضات اجتماعی» به همت اداره امور پژوهشی اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، نشست تخصصی «نقش هنر در مدیریت تعارضات اجتماعی» با ارائه محمدجواد استادی پژوهشگر مطالعات فرهنگی و دبیر علمی عباسعلی نصرآبادی برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه نصرآبادی گفت: آیا تحولات اجتماعی آسیب زاست؟ باید تعارض را به رسمیت بشناسیم؟ تعارض جامعه را پویا می کند یا خیر؟ هنر چه نقشی در مدیریت تعارضات اجتماعی دارد؟ 
سپس استادی به بیان برخی نکات کلی و ضروری در پرداختن به این گونه مباحث و ناظر به تحولات اخیر در کشور پرداخت و گفت: در ابتدا باید در عرصه کنش کارگزاران و حاکمیت بپذیریم که هر جامعه با دگرگونی و تحول روبرو است و تا زمانی که تحول را به رسمیت نشناسیم، در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری با مشکل مواجه می شویم. لذا نباید تحولات اجتماعی را ضرورتاً آسیب بدانیم.
وی در ادامه به بیان برداشت‌های مختلف از مفهوم «تعارض» پرداخت و خاطرنشان کرد: تعارض لزوماً امری منفی و ناپسند نیست. اتفاقاً وجود تعارض در جامعه موجب رشد و پیشرفت می‌شود و جامعه پویا، جامعه‌ای است که در آن تعارض وجود دارد. 
پژوهشگر مطالعات فرهنگی افزود: تعارض در فرآیندها، امری است که نتیجه ای مثبت به دنبال دارد و در نهایت می‌تواند منجر به هم‌افزایی شود. آنچه که اهمیت دارد، مدیریت تعارضات اجتماعی است. به دلیل نیازهای متفاوت تعارض بوجود می آید، اگر تعارض در دال مرکزی (ارزش های مشترک) باشد. این تعارض منفی است، اما این تعارض در ایران در دال مرکزی نیست، یعنی دچار تعارض در ارزش ها نشده ایم. با هنر می توانیم گفتمان مرکزی راتقویت کنیم.
جهت مطالعه متن کامل خبر به سایت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مراجعه کنید.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما