پنجشنبه 9 فروردين 1403   17:40:24

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛

کارگاه «مهارت های سخنوری» در شهرستان درگز برگزار شد

  • خلاصه :با همکاری اداره اعزام خواهران مبلغه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، کارگاه «مهارت های سخنوری» در شهرستان درگز برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، لعیا سجادی «رئیس اداره اعزام خواهران مبلغه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی» در گفت و گویی با اعلام این خبر ابراز داشت: این کارگاه یک روزه جهت ارتقاء سطح علمی و مهارتی خواهران طلبه، شناسایی طلاب علاقه مند و با استعداد در زمینه کارهای تبلیغی و پایش میزان اطلاعات مبلیغین حوزه علمیه درگز جهت تشکیل پرونده تبلیغی برگزار شد.
وی گفت: در این کارگاه خانم حسینی «استاد حوزه» ضمن بیان اهمیت و ضرورت تبلیغ، به بیان نقش تبلیغات در مخاطب پرداخت و گفت: تبلیغات در این موارد بر مخاطب تاثیرگذار است: ایجاد بازار رقابت، ارتباط با مخاطب بصورت مستقیم یا غیر مستقیم، معرفی محصول یا کالا و برجسته سازی آن، اثر بر انتخاب مخاطب، افزایش آگاهی مخاطب، ایجاد اعتماد بین تامین کننده و تامین شونده.
رئیس اداره اعزام خواهران مبلغه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: جوهره و بنیان تبلیغ بر سه هویت بصری، هویت شنیداری و هویت کلامی شکل استوار است.
وی ضمن بر شمردن تعدادی از شیوه های تبلیغ گفت: در تمام شیوه های تبلیغی دو نوع اصلی تبلیغ مستقیم (روش گفتگو و خطابه) و روش غیر مستقیم (نوشتاری و تصویری) مشاهده می شود. در این میان، خطابه از جایگاه رفیع و بلندی برخوردار است.
حسینی اظهار داشت: در سخنرانی با دو مسئله اصلی سبک و اسلوب رو به رو هستیم؛ سبک یعنی شاکله و هیئت اجرایی (ادبی، محاوره ای، تلفیقی، کلاسداری و...) و اسلوب یعنی هیئت و شاکله محتوایی خطابه به جهت اقناع اندیشه یا تحریک احساس.
وی در ادامه به راهکارهای اقناع اندیشه و تحریک احساس اشاره کرد و بیان داشت: راهکارهای اقناع اندیشه عبارت است از: تجزیه و تحلیل، تقسیم و تنظیم، توضیح و تبیین، نقد و بررسی، مقایسه و... . راهکارهای تحریک احساس نیز عبارت است از: داستان، شعر، بیان حکایت و... .
رئیس اداره اعزام خواهران مبلغه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به بیان نکاتی در خصوص تهیه محتوای تبلیغی پرداخت و تصریح کرد: محتوا، همان مطالبی است که مربی و مبلغ می خواهد به مخاطب برساند که یکی از ارکان اصلی تبلیغ بشمار می آید؛ برای تهیه محتوا خوب باید موضوع مناسب انتخاب شود.
وی با بیان ویژگی پیام یا محتوا عنوان داشت: ویژگی پیام از دو جهت بررسی می شود: الف- ویژگی شکلی (تدریجی یا دفعی، کوتاه یا بلند، مثبت یا منفی) ب: محتوی از جهت مغز و باطن که باید دقیق، مرتبط و به موقع باشد.
حسینی، مواردی را به عنوان ممنوعات در محتوا برشمرد و گفت: پیام غیر قابل درک ممنوع، پیام غیر جذاب ممنوع، پیامی که در مدار موضوع نیست ممنوع.
وی در پایان به نکته مهمی اشاره کرد و بیان داشت: گاهی مبلغ با پیام یا محتوی تبلیغی فقط یکسری اطلاعات را به مخاطب عرضه می کند وگاهی بالاتر از سطح شناختی است و پیام های تفکر بر انگیز ایجاد می کند و سبب درک مطلب و کاربردی شدن پیام می شود که قطعاً مبلغ وقتی کارش را درست انجام می دهد که صرفاً سبب افزایش دانش و آگاهی مخاطب نباشد، بلکه به مخاطب کمک کند تا به مرحله تجزیه و تحلیل برسد.
لازم به ذکر است همزمان با برگزاری کارگاه آموزشی، آزمون جذب و گزینش و ارزیابی 22 مبلغ شهرستان درگز با حضور خانم سجادی «رئیس اداره اعزام خواهران مبلغه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دو تن از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد برگزار شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما