جمعه 31 فروردين 1403   22:28:00

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مرکز تراث حله و با تصحیح و تحقیق عضو شورای علمی گروه کلام پژوهشگاه؛

کتاب «مراصد التدقیق و مقاصد التحقیق» اثر علامه حلی منتشر شد

  • خلاصه :کتاب «مراصد التدقیق و مقاصد التحقیق» اثر علامه حلی با تصحیح و تحقیق حجت الاسلام والمسلمین محمد غفوری نژاد «عضو شورای علمی گروه کلام پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی» در دو مجلد منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، مرکز تراث حله در عراق متولی احیا و انتشار آثار بزرگان شیعه در حله می باشد که در آخرین اثر خود کتاب «مراصد التدقیق و مقاصد التحقیق» اثر علامه حلی را در دو مجلد تقدیم علاقه مندان کرده است.
این اثر که در کشور عراق و به اهتمام مرکز تراث حله، از مراکز علمی وابسته به عتبه عباسیه، منتشر شده است، یکی از حدود 20 اثر منطقی علامه حلی می باشد که با مقدمه‌ای از احد فرامرز قراملکی «استاد دانشگاه تهران» و محمد غفوری نژاد «دانشیار دانشگاه ادیان و مذاهب و عضو شورای علمی گروه کلام پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی» به چاپ رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین غفوری نژاد در مقدمه مبسوط خود بر این اثر، ضمن معرفی اجمالی آثار منطقی علامه حلی، به منطق نگاری‌های دو بخشی و نه بخشی در سنت منطق نگاری اسلامی مورد اشاره قرار داده و موضع میانه علامه در کتاب مراصد را توصیف کرده است.
وی در بخشی از این مقدمه آرای خاص علامه حلی در دانش منطق را در مقایسه با آرای ابن‌سینا و دو شارح او یعنی خواجه نصیر و فخر رازی مورد بررسی قرار داده است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما