پنجشنبه 9 فروردين 1403   19:39:42

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی انجام گرفت؛

برگزاری نشست جهاد تبیین و تطهیرزدایی از خاندان پهلوی

  • خلاصه :به همت پايگاه مقاومت بسیج شهید هاشمی‌نژاد و اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نشست «جهاد تبیین و تطهیرزدایی از خاندان پهلوی» برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین حسین راجی مدیر مرکز پژوهشی سعداء در این نشست گفت: امروز باید دقت کنیم که به چه دلیل مقام معظم رهبری این قدر روی مقوله تبیین به دفعات متعدد تأکید کرده اند. ما شاهدیم که تمامی خدمات نظام در رسانه های معاند حتی برخی از رسانه‌های داخلی نادیده گرفته شده اما کوچک ترین عیب به شدت بزرگنمایی می شود؛ زیرا دشمن به دنبال این است که در اذهان مردم ما عدم کارآمدی جمهوری اسلامی را به تثبیت برساند.
وی افزود: دشمن در حال القای این ذهنیت است که فقر و فلاکت در تمامی افراد جامعه به شکل گسترده وجود دارد که در مقابل آن تنها عنصر نجات بخش جهاد تبیین و مقابله با تحریف است. دشمن در حال تغییر واقعیت ها در اذهان عمومی است و تبیینی که رهبری فرموده اند ناظر به دو قید «جهاد» و «فوریت» است. اصول امهات و مبانی که امروز دشمن مورد هجمه قرار داده است، تبیین لازم دارد.
مدیر مرکز پژوهشی سعداء ابراز داشت: اینکه جمهوری اسلامی را با پهلوی مقایسه می کنند به شکل غیر منصفانه بوده و باید با تطهیر و بزک کردن خاندان پهلوی مقابله نمود. در خصوص دوران پهلوی اسناد کتبی وجود دارد که به هیچ عنوان مورد ارجاع قرار نمی گیرند؛ مانند کتاب خاطرات اسدالله علم که باید به صورت منصفانه مورد مطالعه شود.
این مدرس حوزه اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال تحریف جمهوری اسلامی است؛ به طوری که اگر جمهوری اسلامی بزرگترین خدمات عالم بشریت را هم انجام دهد، مورد توهین قرار می گیرد و حتی اگر در غرب هم بزرگترین خیانت ها انجام شود باز جمهوری اسلامی است که مورد ناسزا واقع می شود.
وی با بیان اینکه امروز جوانان به دلیل تحریفاتی که دشمن به وجود می آورد دچار یک سری ابهامات و شبهات شده اند، اضافه کرد: دشمن به دنبال مقایسه کشور ما با کشورهایی همچون امارات و برخی دیگر از کشورهای منطقه است؛ این در حالی است که کشور امارات دو سال پیش ماهواره ای را راه اندازی کرده که آمریکا آن را طراحی کرد، انگلیس ساخت و ژاپن آن را به فضا پرتاب نمود. کشور امارات در فرایند این ماهواره هیچ نقشی نداشت. اما جمهوری اسلامی ایران ۱۵ سال پیش ماهواره را طراحی، تولید و پرتاب کرد و تحریف های به وجود آمده سبب شده جوانان ما این دستاوردهای بزرگ انقلاب را نبینند.
حجت الاسلام راجی ادامه داد: در جهاد تبیین باید اصول و مبانی مهم مورد هجمه دشمن تبیین شود؛ اصولی مانند: آزادی، عدالت، استقلال و استکبار ستیزی که دشمن در تلاش است عملکرد جمهوری اسلامی نسبت به این اصول را زیر سؤال برده و وجهه آن را خراب کند.
وی عنوان کرد: در جهاد تبیین باید با تطهیر و بزک پهلوی مقابله کرد. چرا که دشمن در تلاش است حکومت فاسد پهلوی را بزک کند تا ثابت شود که در دوران پهلوی مردم در رفاه بودند اما قدر نشناختند و حالا پس از چهل سال انقلاب بفهمند که اشتباه کرده اند و حکومت را تغییر دهند؛ در حالی که در زمان پهلوی بحران تورم و مشکلات بسیاری وجود داشت که آن ها را بیان نمی‌کنند .
این پژوهشگر افزود: از برنامه های مهم جهاد تبیین برای روشن نمایی، شفاف سازی و مقابله با بزک و تطهیر پهلوی، بیان دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی به مردم است که در کتاب صعود چهل ساله، ۱۹ هزار سند بین المللی در خصوص این دستاوردها را بررسی کرده ایم.
وی ادامه داد: میانگین عمر افراد در جامعه ما قبل از انقلاب از تمام کشورهای منطقه به جز افغانستان پایین تر بود؛ اما اکنون میانگین عمر افراد در کشور ما از کشورهای منطقه بالاتر است، که این نیز یکی از دستاوردهای نظام و انقلاب است. همچنین در این چهل سال انقلاب، بالاترین رشد شاخص توسعه انسانی را داشته ایم.
حجت الاسلام راجی بیان کرد: اگر نگاهی به انقلاب و اثرگذاری آن داشته باشیم می بینیم که انقلاب بسیار مؤثر بوده و در عرصه های مختلف به خوبی درخشیده است؛ به طوری که دشمن برای از بین بردن جایگاه نظام و انقلاب، ضعیف کردن و ضربه زدن به آن تاکنون ۱۷ هزار نفر از مقامات، نخبگان، فقها و دانشمندان ایران را ترور کرده که این نشان‌دهنده ترس دشمن از جایگاه و قدرت جمهوری اسلامی است.
وی افزود: اگرچه در کشور مشکلاتی وجود دارد اما دشمن می خواهد مشکلات را به پای گفتمان انقلاب بگذارد؛ در حالی که هر زمان انقلابی عمل کردیم موفق شدیم و مشکل آن جایی ایجاد می شود که از انقلاب و گفتمان انقلاب روی برگردانیم.
این پژوهشگر و استاد حوزه ادامه داد: ما تجربه های کشورهای موفق و کشورهای ناموفق را بررسی می کنیم و همیشه از تجربیات موفق کشورهای غربی استفاده می نماییم، اما از توصیه های آنان حذر کرده و به آن ها عمل نمی کنیم؛ چرا که آن ها هیچ گاه توصیه هایشان به گونه ای نیست که به غیر از خودشان موفق شوند.
وی اظهار داشت: به عنوان نمونه وقتی کشورهای غربی به رونق تولید رسیدند به کشورهایی که می خواستند در تولید به رونق برسند گفتند نیازی نیست تولیدات را رونق دهید. آن ها توصیه کردند که تعرفه های واردات را بردارند و آن ها کالاهای متنوع با قیمت پایین را به آن کشورها وارد کنند. این امر سبب وابستگی کشورها، جلوگیری از استقلال و رونق تولید، کاهش ارزش پول ملی و ورشکستگی کارخانه های این کشورها شد که نمونه بارز آن آرژانتین است.
حجت الاسلام راجی اضافه کرد: جهاد تبیین مصالح و ابزار می خواهد که شجاعت و سواد دو عنصر مهم آن است. درخصوص افزایش سواد در این زمینه اساتید و مبلغان می توانند کتاب های «جعبه سیاه»، «صعود چهل ساله»، «معجزه تولید»، «اصول اقتدار» و «جهاد امیدآفرین» را مطالعه کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما