پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   00:21:25

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

بازدید مدیران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و اصفهان از پارک علم و فناوری خراسان

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مشاور عالی ریاست دفتر خراسان رضوی و جمعی از مسئولین این دفتر از پارک علم و فناوری خراسان و شرکت های دانش بنیان آن بازدید کرده و با مسئولین این پارک به گفت و گو نشستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجج الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مجتبی الهی خراسانی مشاور عالی ریاست دفتر خراسان رضوی و جمعی از مسئولین این دفتر از پارک علم و فناوری خراسان و شرکت های دانش بنیان آن بازدید کرده و با مسئولین این پارک به گفت و گو نشستند.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق گفت: در پی آن هستیم تا فناوری های نرم و هویت ساز تازه ای وارد کنیم تا هوای تازه ای در فضای فرهنگی دمیده شود. شتاب دهنده های زیادی وارد عرصه ی علوم اسلامی و انسانی شده است و باید تلاش شود این فضاها برای جوانان بیشتر باز شود و در این مسیر ما می توانیم از دانش و تجربیات پارک علم و فناوری استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد مشهد الرضا به عنوان پایتخت فرهنگی ایران و یک شهر فراملی فرصت زیارت را یک موقعیت فراملی ترسیم کرد و افزود: باید فرصت حضور زائران در مشهد غنیمت شمرده شود و برای آن برنامه ریزی خوبی صورت گیرد.

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین الهی خراسانی با اشاره به حوزه علوم اسلامی و انسانی و فرهنگ در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت حوزه علمیه، خواستار تبادل تجربیات پارک علم و فناوری خراسان در راستای رشد و شکوفایی نوآوری و جذب نخبگان در این زمینه شد و استفاده از دانش و تجربه انباشته پارک خراسان را بستر مناسبی درجهت رونق نوآوری در حوزه علمیه دانست.

این استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد در ادامه به ظرفیت های پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود باید بررسی شود که چگونه می توان این ظرفیت ها را در خدمت علوم اسلامی و انسانی قرار دهیم زیرا ما در خصوص شاخص پذیر بودن دین داری و چگونگی ارزیابی آن و دیگر حوزه ها داریم که مستلزم ادامه یافتن جلسات هم اندیشی بین پارک علم و فناوری و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است تا در نهایت به خروجی های مطلوب برسیم.

سپس رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: هر تغییری که باعث ایجاد ارزش افزوده شود و بتوان سهم خود را در این ارزش به دست آورد، نوآوری نامیده می شود.  مخصوصا در شرایط تحریمی امروز ضرورت ایجاد شبکه و انتقال علم و فناوری بین دفتر تبلیغات اسلامی و پارک علم و فناوری ضرورت بیشتری دارد زیرا اقتصاد دانش بنیان درواقع نوع خاصی از دانش است که ارزش افزوده ایجاد می کند و وقتی این اقتصاد در حوزه نوآوری وارد شود، بسیار حائز اهمیت می شود. قنبری پارک های علم و فناوری را شاهد این گفته ها دانست.

وی افزود: در پارک خراسان 4500 نفر در 350 شرکت پارک و در حوزه های مختلف تکنولوژی با شناوری بالا مشغول به فعالیت هستند که متوسط سنی آن ها 30 سال و 85 درصدشان لیسانس به بالا هستند. این در حالی است که دولت به ازای ایجاد هر شغل در شرکت های فناور و دانش بنیان پارک های علم و فناوری، تنها 4 میلیون تومان هزینه می کند.

قنبری با توجه به حدود دو دهه تجربه پارک علم و فناوری خراسان، وظیفه پارک را شبکه کردن و آشنایی و آگاهی برای شرکت های فناور و دانش بنیان عنوان کرد.

وی گفت: ما در پارک خراسان سعی کرده ایم که پارک را کمی شبیه یک شرکت ببینیم تا بتوانیم هزینه ها و درآمدها را به شیوه ملموس تری مدیریت کنیم. وی فرمایش مقام معظم رهبری را در اجرای بودجه ریزی عملیاتی یادآور شد و موفقیت پارک خراسان در مدیریت هزینه ها و درآمدها را حاصل توازن ایجاد شده ناشی از بودجه ریزی عملیاتی بیان کرد. همچنین اشتراک گذاری دانش با نهادهای خصوصی را مهم دانست.

شایان ذکر است اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از شرکت های دانش بنیان آهار شرق، بهپویان امین منتظر و کارن افزار بازدید و از نزدیک با دستاوردهای آن ها آشنا شده و همچنین درخصوص نحوه شروع به کار و هسته اولیه این شرکت ها در آغاز، به گفت و گو نشستند.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما