پنجشنبه 9 فروردين 1403   13:01:01

(مهار تورم، رشد تولید)

print

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در محکومیت توهین سران فرانسه به پیامبر(ص)

  • خلاصه :دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در محکومیت حمایت های تکراری رئیس جمهور فرانسه از توهین به پیامبر اعظم (ص) بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در محکومیت حمایت های تکراری رئیس جمهور فرانسه از توهین به پیامبر اعظم(ص) این دفتر بیانیه ای صادر کرد که در متن این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (صف، 8)

موج اسلام‌ستیزی که اخیراً با اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهایی از پیامبر گرامی اسلام(ص) و متعاقباً حمایت های تکراری رئیس‌جمهور فرانسه بیانگر تناقض بزرگ در غرب به ویژه پرچمدار به اصطلاح آزادی بیان در اروپا است که برای سرپوش گذاردن به ناکامی های خود در عرصه جلوگیری از توسعه اسلام و گرایش شهروندان غربی به دین مبین اسلام و آموزه‌های پیامبر اعظم(ص) صورت می پذیرد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: دامن زدن به اسلام هراسی توسط مکرون و طرح ادعاهای ننگین و دروغین مبنی بر تلاش اسلام‌گرایان برای تغییر قانون اساسی فرانسه که از دل های فاسد و ذهن های فرسوده بر می‌خیزد، نه تنها خدشه‌ای به گل سرسبد عالم خلقت و چهره نورانی رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) وارد نخواهد ساخت، بلکه در معادله‌ای معکوس به مانند نمایش های سخیف گذشته، آزمون پلید و خفت بار دیگری بر کارنامه سیاه اسلام ستیزان خواهد افزود.

در این بیانیه آمده است: دشمنی سران کفر با پیام روشنی بخش اسلام سابقه دیرینه دارد و آنان همیشه برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیام روشن و رهایی بخش پیامبران الهی از شیوه نخ نمای تمسخر استفاده می‌کردند. این فاجعه نتیجه فاحش تفکر به اصطلاح مدرنی است که دولتمردان فرانسوی تحت سیطره خود در آورده و برای آنان ارمغانی جز شبیه‌تر شدن به جوامع غیرانسانی نداشته است. چنین رفتارهایی که به بهانه آزادی بیان انجام می‌شود خود بزرگترین ظلم به آزادی بیان است.

کدام فطرت سلیم می‌پذیرد که با مستمسک آزادی بیان از توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان دفاع شود البته حقیقت آن است که دل فرانسه به حال آزادی بیان نسوخته بلکه این جسارت‌ها بخشی از فرآیند کند کردن روند پرشتاب اسلام گرایی فرانسه است که این دولت را شدیدا به وحشت انداخته و او را واداشته که به خوی دوران سیاه استعمارگری بازگرداند و چنین جنایتی را رقم بزند. فشاری که فرانسه این روزها بر مسلمانان خود وارد می‌کند در همین راستا است، اما مکر خداوند محمد (ص) بسیار بالاتر از مکر فرانسه است و مکرون و اذنابش نتیجه این نوع سیاست ‌ورزی را مشاهده خواهند کرد. همیت انسانی و غیرت دینی مسلمانان سراسر جهان اجازه نخواهد داد جریان‌های باطل انسان ستیز و ضد اسلام جریان توهین به پیامبر خوبی‌ها را عادی‌سازی کند و از این طریق مانع شنیده شدن حق شود.

در این بیانیه آمده است: کینه‌ورزی‌های جاهلانه و متعصبانه صهیونیست‌های افراطی نسبت به دین مبین اسلام،قرآن و پیامبر گرامی اسلام در قالب فیلم،کتاب،کاریکاتور و... در عصر جاهلیت مدرن، هنوز هم ادامه دارد و جای بسی تاسف و شرم دارد برای مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر که حتی اجازه داشتن حجاب و یا تحقیق و پژوهش نسبت به نسل کشی یهودیان(هولوکاست) را به دانشجویان،دانش پژوهان و تاریخ دانان نمی‌دهند ولی توهین به محبوب‌ترین و مقدس ترین شخصیت عالم را آزادی بیان قلمداد می‌کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در کنار آحاد مردم شریف و فداییان پیامبر گرامی اسلام (ص) و خیل عظیم غیرتمندان دین مدار در جوامع بشری به ویژه جهان اسلام، ضمن دعوت از همه اساتید، فضلاء و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در اعلام انزجار و برائت خود از این دست اقدامات موهون، آمادگی خود را برای دفاع فداکارانه از اهداف و آرمان‌های پیامبر عظیم الشأن اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم ) اعلام می دارد. همچنین از دولتمردان و دستگاه دیپلماسی می خواهیم ضمن پیگیری های لازم در عرصه بین المللی، زمینه همگرایی و اتحاد روزافزون ملت های مسلمان را به منظور پیشگیری از تکرار این جسارت ها و حمایت ها و برخورد قاطعانه با هتاکان به ساحت مقدس پیامبر صلح و رحمت را فراهم آورد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما