پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   15:49:25

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مرکز تخصصی طوبی؛

کارگاه دو روزه «روش تفکرگرا و پژوهش‌محور» برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، فاطمه صدر «استادیار دانشگاه امام صادق(ع)» در نشست‌های متعدد این کارگاه، ضمن تبیین نظریه‌های نوین آموزش، مهارت‌های تفکر و گفتگو در کلاس درس را با بهره از شیوه گفتگو، نمایش تصاویر و فعالیت‌های جمعی به اساتید شرکت‌کننده در کارگاه آموزش داد.

استادیار دانشگاه امام صادق(ع) ابتدا به تبیین هفت نوع یادگیری بر اساس هفت نوع هوش پرداخت و اظهار داشت: یکی از این هوش‌ها در هر فرد غالب است اما باید همه هوش‌ها در او شکوفا شود.

وی سپس با استفاده از روش تدریس فعال (learning by doing)  و روش تدریس سخنرانی به آموزش «تسهیل‌گیری در کارگاه‌های آموزشی مشارکتی» پرداخت.

از محورهای این کارگاه می توان به بهترین نحوه نشستن در کلاس‌های تفکر و گفت‌وگوهای مشارکتی، «تسهیل‌گری، آموزش‌گری و مشاوره»، «اصول مهم در فرآیند یادگیری» اشاره کرد.

در نشست دیگری از این کارگاه، نکاتی آموزشی به عنوان «اصول یادگیری» بیان شد که عبارت از این که بر مشکلات دنیای واقعی تأکید کنید، کاربرد درس برای حل مشکلات را توضیح دهید، به عقاید و دیدگاه‌های فراگیران، با احترام گوش دهید، فراگیران را تشویق کنید که یک منبع آموزشی برای شما و یکدیگر باشند، راه به کارگیری و استفاده از آموخته‌ها را به فراگیران بگوییم، محتوای آموزشی را با تجربیات گذشته فراگیر ارتباط دهیم، با فراگیران مانند کودکان برخورد نکنیم، ارتباط میان اهداف و روش یادگیری را نشان دهیم، انواع یادگیری بر اساس هوش‌های چندگانه، بودند.

استادیار دانشگاه امام صادق(ع) هفت روش در یادگیری بر اساس هفست نوع هوش انواع شاگردان را تبیین و خاطرنشان کرد: انواع هوش‌ها و یادگیری‌های متناسب عبارت از کلامی - زبانی، منطقی و حسابگر، بصری - فضایی، موسیقیایی - ریتمیک، جسمی - حرکتی، بین فردی، درون فردی است.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما