جمعه 10 فروردين 1403   08:53:27

(مهار تورم، رشد تولید)

print

به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب «نان خون»

  • خلاصه :از کتاب «نان خون» اثر رضا وحید به همت اداره فضای مجازی و هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، مراسم رونمایی کتاب «نان خون» به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در انتشارات آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم،  نویسنده کتاب مذکور اظهار داشت: موضوع اصلی کتاب «نان و خون» سیدالشهداء(ع) و روز عاشوراست؛ در این مجموعه داستان بلند، پنج عنوان وجود دارد؛ نان و خون که روایتگر نانوایی است که برای سپاهیان عمرسعد نان می پزد و بر اثر حوادث و رویدادها با شخصیت والای امام حسین (ع) آشنا می شود.

وی گفت: در حادثه عاشورا تنها اشخاصی که بر امام حسین(ع) شمشیر کشیده اند، ایشان را به شهادت نرساندند، بلکه آنهایی که در تدارکات این جنگ و واقعه بودند نیز در این واقعه موثر می باشند. کتاب «نان و خون» به این اشخاص می پردازد و رویکرد آن ها را به این واقعه بازتاب می دهد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام روحبخش «رئیس اداره فضای مجازی و هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی» با اشاره به اهمیت انتخاب سوژه تصریح کرد: صحبت هایی که درباره پیش تولید سریالی همچون سریال سلمان فارسی «نویسنده فیلمنامه آن» انجام داده است، برای پیدا کردن سوژه بسیار مفید است و می توانند از این تجریات استفاده کنند.

وی افزود: تجربه نگاری برای نویسندگان بسیار مفید است زیرا می توانند به جنبه های بیشتری از تاریخ و از زاویه هنری به آن بپردازند؛ همچنین نمی توان به صورت مستقیم درباره رویدادها و وقایع تاریخی اثر داستانی و هنری آفرید و نیاز به نگاه از زاویه ای خاص و هنرمندانه دارد.

رئیس اداره فضای مجازی و هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن بیان این مطلب که هر نویسنده و هنرمند از نگاه خود شخصیت تاریخی و واقعی را روایت می کند، اظهار داشت: حرکت ترویجی کتابخوانی بسیار مفید است و باعث می شود اقشار مختلف مردم که شاید نتوانند کتاب های تاریخی را مطالعه کنند با خواندن رمان و داستان و دیدن فیلم حوادث تاریخی را بشناسند.

شایان ذکر است در پایان مراسم ضمن رونمایی از کتاب «نان خون» و امضای یادبود این کتاب، برنامه مسابقه ترویجی این کتاب نیز اعلام گردید و این مسابقه به همت و پشتوانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان به زودی برگزار خواهد شد.

کتاب «نان خون» به تازگی توسط انتشارات «نیستان» به قلم رضا وحید «از طلاب حوزه علمیه خراسان و مدرسین ادبیات داستانی دفتر تبلیغات اسلامی» به چاپ رسیده است؛ این کتاب شامل پنج داستان بلند با موضوع امام حسین(ع) می باشد
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما