چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   02:24:51

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در راستای تحقق اهداف قطب تعمیق ایمان دینی؛

اولین جلسه از دوره آموزشی «تربیت مربی مهدوی کودک و نوجوان» برگزار شد

  • خلاصه :اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اولین جلسه از دوره آموزشی «تربیت مربی مهدوی کودک و نوجوان» را با حضور اساتید برجسته قم برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین یوسفیان «استاد حوزه» در اولین هفته از این دوره آموزشی که با حضور 80 نفر از مبلغان خواهر، در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار شد، روش ها و قالب های بیان مفاهیم مهدوی برای کودکان را بیان کرد.

وی ضمن بیان این سخن امام خمینی(ره) که ابتدایی را دریابید دانشگاه دیر است؛ گفت: هر کشوری که پیشرفت کرد، به دلیل توجه به مقطع مهد، پیش دبستانی و دبستانی بود.

این استاد حوزه ضرورت کار با کودک را از سه جهت ضرورت دینی، تأثیرپذیری زیاد و کار دیگران، بررسی و تصریح کرد: کار فرهنگی زودبازده نیست. تربیت مانند بذر زیر خاک است و در ماه ها و سال های آینده جواب می دهد. امور دینی و تربیتی، از امور محسوس نیست و با گفتار، منطق و رفتار باید توضیح داده شود.

وی روش ها و قالب های مختلف انتقال مفاهیم مهدوی را تشریح کرد و افزود: برخی از این روش ها و قالب ها عبارت از انتقال احساسات، تمثیل و تشبیه و مثال، قصه‌گویی، نمایش، استفاده از نقطه چین، استفاده از حروف به هم ریخته، واژه شناسی یا آشنایی با کلمات و جملات، ترکیب حروف اول و آخر، بدون نقطه، غلط گویی یا غلط نویسی، تصویر، نقاشی، پرسش و پاسخ، لطیفه، کارت بازی و معما و... است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفیان جهت ارتباط بهتر مبلغان با متربیان، انواع تیپ های شخصیتی افراد بیان کرد و اظهار داشت: یکی از این تیپ های شخصیتی، گروه کردمند(کاری) است، این افراد، آدم هایی هستند که نسبت به کارهای خود سخت گیر، سرسخت و با استقامتند و آن ها روحیه فرماندهی دارند و باید به این بچه ها مسئولیت داد.

وی با بیان این که گروه تندکار (فلفلی) از دیگر تیپ های شخصیتی هستند، گفت: این افراد، انسان هایی هستند که نسبت به کارهایی که می خواهند انجام دهند، خوش بین هستند و به جنبه عملی کار توجه دارند و سریع وارد عمل می شوند و کمتر به نتیجه فکر می کنند که به این نوع از بچه ها در حدی که اقناع شوند مسئولیت داده شود.

این استاد حوزه تصریح کرد: یکی دیگر از تیپ های شخصیتی، گروه آرزو پرور می باشند که فکر پشت فکر می آورند و مردد و دو دل هستند؛ گروه دیگر، گروه جوشی بوده و افرادی دم دمی می باشند که آن بعد آن ها را نمی دانید چیست. احساسات تند و متغیر دارند و خوش ذوق و سلیقه و دل انگیز هستند و به واقعیت شاخ و برگ اضافه می کنند و به همین خاطر ممکن است گمان کنید دروغ گو هستند، در صورتی که دروغ گو نیستند، بلکه دروغ پردازند؛ در برخورد با این افراد نباید کاری کرد که احساساتشان غلیان پیدا کند.

وی افزود: گروه خونسرد یکی دیگر از تیپ های شخصیتی هستند که نظم در کارهایشان دارند ولی سرد برخورد می کنند و فاصله گیرند؛ گاهی گوینده هزل هستند چون تعامل اجتماعی ندارند و ممکن است مطلبی را بگویند که موجب ناراحتی طرف مقابل شود و گروه دیگر، گروه خونگرم بوده و افرادی مثبت و فعال هستند که پرش رفتاری دارند و ممکن است شوخی های بیجا کنند.

لازم به ذکر است دوره آموزشی «تربیت مربی مهدوی کودک و نوجوان» در قالب 3 عنوان مختلف آموزشی، 36 جلسه تدریس و جمعاً 54 ساعت آموزشی در راستای تحقق اهداف قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان‌ها وفرق انحرافی با همکاری مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و مشارکت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و حوزه علمیه فاطمه الزهراء(س)  توس برنامه ریزی گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما