جمعه 31 فروردين 1403   18:01:14

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

تولیت آستان قدس رضوی در همایش «طلایه‌داران هدایت»:

مبلغان آثار انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند

  • خلاصه :تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به لزوم تبیین انقلاب و آثار آن برای مردم، گفت: مبلغان وظیفه دارند که فهم و عمق دین را برای مردم بیان کنند و گرنه همانند صدر اسلام می شود که اقشار جامعه به ظاهر دین اکتفا کرده بودند.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در همایش «طلایه داران هدایت» که به همت این دفتر برگزار شد، اظهار کرد: طلبگی شغل محسوب نمی شود و هیچ کاری به اهمیت و سنگینی کار تبلیغ در جامعه نیست.
وی با اشاره به تقاضای هدایت که در سوره حمد از خداوند داریم، ابراز کرد: این امر، نشان دهنده اهمیت هدایتگری در جامعه است و از همین رو، سختی‌ها و مشکلات برای انسان آسان می شود.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: طبق روایات و بر اساس سیره اهل بیت(ع)، اجر و پاداشی که به خاطر هدایتگری نصیب انسان می‌شود، قابل بیان نیست.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغ و تبیین درست و عمق و فهم دینی برای مردم، ابراز کرد: این امر که عباسیان حاکم بر جامعه اسلامی شدند، به این علت است که اکثر مردم ظاهر دین را دریافت کرده بودند و ابوذرها و عمارها حضور نداشتند که به همین علت، دشمنان دین حاکم شدند.
وی تأکید کرد: مبلغان وظیفه دارند که فهم و عمق دین را برای مردم تبیین کنند و گرنه همانند صدر اسلام می شود که اقشار جامعه به ظاهر دین اکتفا کرده بودند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت اخلاص، به نبوغ و استعداد شهید مطهری پرداخت و گفت: آنچه این شهید را برجسته کرد، اخلاص بود وگرنه در همان زمان خیلی از افراد می نوشتند و کار علمی می کردند.
وی با اشاره به لزوم خشیت و با توجه به آیه «الّذین یبلّغون رسالات اللَّه و یخشونه ولا یخشون احدا الّا اللَّه و کفی باللَّه حسیباً(۳۹/ احزاب)»، افزود: ترس تنها در مورد جان نیست بلکه همین امر که یک حقیقت دینی را بیان نکند تا مستمع و مخاطب را از دست ندهد و یا برای کسی ناخوشایند نباشد، نوعی ترس است. به طور حتم در تبلیغ نباید اینگونه بود بلکه می بایست حقایق دین را به خاطر خدا بیان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی اظهار داشت: اخلاص، توجه به خدا و نترسیدن از غیرخدا، عامل یاری خدا و عزت مداری است که امام راحل اینگونه بود.
وی بر اهمیت مخاطب شناسی و توجه به نقل مطالب تأکید و تصریح کرد: مبلغان نسبت به نقل هایی که اشتباه بیان شود، تذکر دهند.
تولیت آستان قدس رضوی به حدیث «إِنَّا مَعَاشِرَ اَلْأَنْبِیَاءِ أُمِرْنَا أَنْ نُكَلِّمَ اَلنَّاسَ عَلَى قَدْرِ عُقُولِهِمْ» اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) آنچه را به سلمان می‌آموختند، به ابوذر نمی آموختند؛ یعنی برای نقل یک مطلب باید مخاطب را شناخت و بر اساس ظرفیت او مطالب را بیان کرد که دین را بفهمد.
وی بی تفاوت نبودن نسبت به مسائل انقلاب و نظام اسلامی را مورد تأکید قرار داد و با بیان این که باید نتایج و ثمرات انقلاب را تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: اعتماد به نفس، یکی از مهمترین سرمایه های معنوی است که در دوران پهلوی از ما گرفته بودند و می گفتند شما نمی توانید.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما