پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:40:26

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

لزوم استفاده از هنر برای تعمیق‌بخشی به مفاهیم دینی

  • خلاصه :رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی همواره کوشیده است که رابطه دین و هنر را به فعلیت برساند و کنگره ملی شعر حضرت مادر، از مصادیق بارز چنین رویکردی است، بی تردید تبلیغات دینی اگر با عنصر فاخر هنر همراه شود اثرگذارتر خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان در آیین اختتامیه دومین کنگره ملّی شعر حضرت مادر، تقارن این مراسم با ایام ماه رجب و مناسبت‌های بهمن‌ماه را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: محور جشنواره ملی شعر حضرت مادر، ساحت قدسی بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)، مقام متعالی ایشان و ارزش عفاف زن مسلمان در قرآن کریم است.

وی افزود: هرگاه از مادر صحبت می‌کنیم احساسات برانگیخته می‌شود و شعر نیز تجلی احساس و عاطفه است، از طرفی نام مادر خوبی‌ها حضرت زهرا(س) بیش از هر عنصر دیگری‌ قلب دوست‌داران قرآن و عترت را به وجد می‌آورد‌.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدیان بیان داشت: این سه عنصر شعر، مادر و حضرت زهرا(س) حلقه اتصال ما به آسمان و تعالی است و این سه در دین و آیین ما جایگاه ویژه‌ای دارند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به رابطه دوسویه دین و هنر خاطرنشان کرد: از یک سو مضامین دینی به هنر محتوا و غنا می‌دهد و از سوی دیگر هنر می‌تواند زبانی فاخر برای دین باشد؛ از همین رو زیبنده است که متولیان دین و اهالی هنر با تکیه بر این رابطه دوسویه هنرشان را متعالی کنند و از زبان فاخر هنر برای تعمیم باور دینی کمک بگیرند.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی همواره کوشیده است که این ظرفیت عظیم را به فعلیت برساند و این جشنواره از مصادیق بارز چنین رویکردی است، بی تردید تبلیغات دینی اگر با عنصر فاخر هنر همراه شود اثرگذارتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام  والمسلمین احمدیان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره سلسله‌وار هرساله بهتر از پیش تداوم داشته و بتواند بر نشاط‌آفرینی، هم‌افزایی و شکوفایی استعدادها اثرگذار بوده و هنرمندان نیز آن را فرصتی برای بروز و ظهور هنر خود بشمارند.

وی عنوان کرد: سال گذشته در نخستین دوره جشنواره با استقبال شاعران آیینی آثاری فاخر ارسال شد و آثار برگزیده تحت عنوان کتابی با نام بانوی آب و آیینه منتشر شد، همچنین آثار برگزیده امسال نیز به همت انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی چاپ و منتشر خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما