چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403   18:12:05

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

همکاری صدا و سیما و دفتر تبلیغات اسلامی با هدف توسعه و ترویج معارف اسلامی

  • خلاصه :مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان در دیدار با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بر لزوم ایجاد پیوند و تعامل میان این دو مجموعه تأکید کرد و گفت: کمک فکری کارشناسان دفتر تبلیغات اسلامی نقش مهمی در ورود معارف اسلامی به برنامه‌های صداوسیما خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان» در این جلسه با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت گروه‌های تبلیغی در صدا و سیما اظهار داشت: نگاه ما این نیست که متولی تولید فیلم و آثار رسانه‌ای باشیم اما حمایت از کسانی که ظرفیت تولید آثار فاخر را دارند، جزء برنامه‌ها و اهداف ما است.
وی افزود: صدا و سیما می‌تواند به ایجاد پیوست رسانه‌ای در طرح‌هایی که به واسطه دفتر تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود کمک کند، به همین دلیل تعامل و همکاری میان دفتر تبلیغات اسلامی و صداوسیما بیش از پیش احساس می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدیان، با اشاره به طرح‌های در دست اجرا توسط دفتر تبلیغات، گفت: طرح «مساجد دوستدارکودک و خانواده» با همکاری بسیاری از بخش‌های فرهنگی شهر در حال اجرا است و مخاطب آن زنان، کودکان و نوجوانان هستند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: در این طرح سه سطحِ مساجد همراه خانواده، مساجد همیار خانواده و مساجد دوستدار خانواده مشخص می‌شود و بر اساس این سطوح و اعطای برند، امکانات دستگاه‌های مختلف در مسیر مشخص تجمیع و به مساجد اعطا می‌شود، در حال حاضر پنج مسجد در شهرستان‌ و 15 مسجد در اصفهان در مراحل آماده‌سازی هستند.
وی افزود: همچنین طرح گفتگو در مدارس خاص با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود که چیزی شبیه کرسی‌های آزاداندیشی است و پیشنویس آن آماده شده است، این طرح‌ها و طرح‌های دیگری که توسط دفتر تبلیغات اجرا می‌شود، از یک سو  نیاز به پشتیبانی تبلیغاتی اجرایی و اطلاع رسانی عمومی دارد و از سوی دیگر خود می‌تواند ایده و محتوایی مناسب برای صداوسیما باشد.
حجت ‌الاسلام والمسلمین احمدیان با بیان اینکه فصل مشترک دفتر تبلیغات اسلامی و صدا و سیما نیاز به جذب و جلب دوباره مخاطب است، تأکید کرد: برای این منظور باید تعامل و همکاری را افزایش داده و برای رسیدن بر روش‌های تازه ترویج معارف هم‌افزایی کنیم.
* نیاز صدا و سیما به ارتباط فکری با دفتر تبلیغات اسلامی
بهرام عبدالحسینی «مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان» نیز در این نشست با اشاره به اینکه نگاه ما به دفتر تبلیغات اسلامی فراتر از مباحث تبلیغی است، اظهار داشت: نگاه ما به دفتر تبلیغات اسلامی، استفاده از کمک‌های فکری این دفتر در تولیدات صداوسیما است تا بتوانیم رگه‌هایی از مسائل دینی و مذهبی را  در همه برنامه‌ها وارد کنیم بدون اینکه حضور روحانی را داشته باشیم.
وی افزود: اینکه ما برای همه برنامه‌ها از اساتید روحانی دعوت کنیم، مخاطب خاص خود را می‌طلبد و اثرگذاری مدنظر ما را ندارد در حالی که قصد ما ورود معارف دینی در همه برنامه‌ها است.
عبدالحسینی ادامه داد: مشکل ما این است که بسیاری از برنامه‌های ما برای نسل امروز اثرگذار نبوده و نمود آن امروز شکل شرایط فعلی در جامعه نمایان شده است بنابراین نیاز داریم که شیوه‌ها را تغییر دهیم و با نسل جدید ارتباطی دوباره برقرار کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که تا صحبت از مسائل مذهبی می‌شود، ذهن جوانان امروز به سمت مسائلی مثل حجاب و مسائل سطحی می‌رود و در منابر و آموزش‌وپرورش ما نیز  بیشتر از همین مباحث صحبت می‌شود و به همین دلیل نتوانستیم اثرگذار باشیم  به طوریکه امروز این نسل در تقابل و مقابله با ما قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه شرایط امروز وضعیت مناسبی برای جامعه ما نیست، تصریح کرد: نتیجه این وضعیت آسیب رسیدن به اصل دین و موج‌سواری دشمن بر این شرایط است چنانکه در حال حاضر شبکه‌های خارجی دقیقاً دست بر نقاط حساس دینی ما گذاشته و از فرصتی که برای آنها ایجاد شده حداکثر استفاده را برای تضعیف دین و معنویت می‌کنند.
عبدالحسینی تأکید کرد: باید درباره تجدید نظر در شیوه‌های قبلی همفکری کنیم و مسائل دینی را در ساختاری جدید مطرح کنیم، برنامه دشمن در حال حاضر، تقابل با دین است و این نشان دهنده کم‌کاری و ضعف ما در ارائه معارف دینی است، با این وجود نباید ناامید شد زیرا در صورت ارتباط‌گیری، تفهیم و تبیین درست مسائل، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برخی از برخوردهای ما با مسائل اجتماعی هنوز به سبک دهه ۶۰ است، گفت: به دلیل برخورد نا صحیح تا امروز در ایجاد فضای گفتمان، گفت و شنید با نسل جوان موفق نبوده‌ایم و اگر فکر و برنامه‌ریزی عاقلانه نکنیم، دچار مشکل خواهیم شد.
عبدالحسینی با اشاره به لزوم ایجاد تعامل و پیوند بین دفتر تبلیغات اسلامی و صداوسیما اظهار کرد: این ارتباط باید برقرار شده و مستمر باشد و کارشناسان این دفتر در بخش‌های مختلف صداوسیما از جمله نویسندگی ایده‌پردازی، مفهوم‌سازی و کارفکری به برنامه‌سازان کمک کنند.

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما