پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403   04:54:23

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان صورت گرفت؛

سامانه اشتراک گذاری فایل «قاصدک» رونمایی شد

  • خلاصه :رئیس گروه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: سامانه اشتراک گذاری فایل «قاصدک» در سامانه وصال همکاران شعبه اصفهان فعال شد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، محمدعلی جهان تاب در گفت و گویی اظهار داشت: با پیشرفت تکنولوژی، قابلیت دستگاه های ضبط تصویر و صدا به میزان قابل توجهی افزایش یافته و حجم ذخیره سازی اطلاعات این دستگاه ها بالا رفته است.
وی با بیان این که اشتراک این اطلاعات نیازمند بستر مناسب و امن می باشد، گفت: در روش های فعلی اشتراک گذاری فایل با حجم بالا از فلش مموری، هارد اکسترنال یا فولدرهای اشتراکی سیستم های همکاران بر روی شبکه استفاده می شود که معایبی به همراه دارد.
رئیس گروه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مفقود شدن دستگاه، نفوذ و انتقال ویروس های رایانه ای، نوسانات الکترونیکی، ضربه خوردن و پاک شدن اطلاعات و ضریب امنیت پایین از معایب استفاده از فلش مموری و هارد اکسترنال است.
وی افزود: در روش اشتراک گذاری فایل در فولدرهای اشتراکی نیز همه افراد به این فولدرها دسترسی دارند و ضابطه مشخصی وجود ندارد و این از نظر امنیتی قابل پذیرش نیست و امکان هرگونه سوء استفاده از این اطلاعات را فراهم می سازد.
جهان تاب اظهار داشت: خیلی از اوقات فایل ها برای مدت زمان زیادی در این فولدرهای اشتراکی باقی می ماند و فضای زیادی را می گیرد و همچنین هر زمانی که سیستم کارمند خاموش شود، دسترسی به فولدر اشتراکی قطع می شود و بارها پیش آمده که اشتراک فایل ها با مشکل رو به رو شده است.
وی گفت: سامانه «قاصدک» به منظور اشتراک گذاری فایل های حجیم با فرمت های گوناگون در گروه فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان طراحی و در مرحله اول در دسترس عموم همکاران شعبه اصفهان قرار گرفته است و در ادامه در صورت تأیید مدیریت فناوری اطلاعات دفتر، برای همه همکاران و تمام شعب فعال خواهد شد.
رئیس گروه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: این سامانه با استفاده از آخرین نسخه Drupal  طراحی و پیاده سازی شده و بستر Data storage، سرور شعبه است که فضای اختصاص داده شده به این سامانه تا به امروز دو ترابایت می باشد.
وی افزود: نشانی اینترنتی سامانه، share.morsalat.ir است که از طریق سامانه وصال نیز در دسترس همکاران شعبه اصفهان بوده و نام کاربری و رمز عبور مانند سامانه وصال است.
جهان تاب در پایان از حمایت ها و مساعدت های مدیریت فناوری اطلاعات دفتر مرکزی و تلاش ها و زحمات مهندس محسن نوروزی کارشناس مسئول فناوری اطلاعات شعبه و مهندس علیرضا روحانی کارشناس نرم افزار شعبه اصفهان به منظور طراحی، اجرا و راه اندازی سامانه قاصدک، تشکر و قدردانی نمود.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما