پنجشنبه 30 فروردين 1403   03:44:12

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد:

امکان بهره گیری از خیریه ها به عنوان بازوان قوی فرهنگی

  • خلاصه :رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خیریه ها را بازوانی قوی برای انجام کار فرهنگی دانست و با اشاره به فرصت استفاده از بستر فضای مجازی به این منظور، گفت: کمک رسانی خیریه ها می تواند تصدقی نباشد و ما به ازاء فرهنگی داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در جلسه گروه های تبلیغی با اذعان به کارکرد مثبت و بالای خیریه ها در اصفهان، اظهار داشت: خیریه ها هزینه های بالایی در جامعه می کنند و خودشان هم خودشان را اداره می کنند و می توانند به عنوان بازوهای قوی برای انجام کار فرهنگی هم مطرح باشند.

وی گفت: باید این نگرش را به خیریه ها منتقل کنیم که کمک رسانی تصدقی نباشد و ما به ازاء داشته باشد و این ما به ازاء از نوع فرهنگی باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مبلغین می توانند از طریق ارتباط با شبکه های تاب آور، نگرش های فرهنگی را به آن ها منتقل کنند تا این مراکز بتوانند در کنار کار خود، کارکرد فرهنگی و تبلیغی هم داشته باشند.

وی روح صمیمیت حاکم بر زندگی روستایی را گمشده امروز زندگی شهری دانست و گفت: گرچه نمی توان روستا را به شهر آورد و نمی توان حیاط حوض دار و رفت و آمدهای روستایی و هوای سالم و تنور و اصطبل را به شهرها منتقل کرد، اما رسم روستا را می شود به شهرها هم وارد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار داشت: غربی ها به این نتیجه رسیده اند که باید رسم قدیم و رسم زندگی روستایی را در متن زندگی شهری پیاده کرد و با پاشیدن این رنگ نو به زندگی شهری، نشاط و شادابی و سرزندگی را به جامعه تزریق کرد.

وی مفهومی به نام «Happening art» در اروپا وجود دارد که مثلاً در یک روز و ساعت به خصوصی در همه مردم اتومبیل های خود را در اول خیابان یا کوچه پارک می کنند و هرکسی وسایل بازی و سرگرمی خود را همراه می آورد و همه مشغول می شوند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، تصریح کرد: می توان همین مدل و مشابه آن را در آپارتمان ها و مجتمع های آپارتمانی پیاده کرد تا ساکنین و کودکان از حالت رخوت بیرون بیایند و بتوانند لحظات خوش و صمیمی را در محل زندگی خود تجربه کنند.

وی با اشاره به کارکرد مهم رسانه و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی در امور خیریه، افزود: اینگونه می توانیم با جذب کمک های مردمی به صورت مستمر به عنوان یک نهاد فرهنگی تاب آور به جامعه خود خدمت کنیم و مثمر ثمر باشیم.
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما