پنجشنبه 9 فروردين 1403   22:22:32

(مهار تورم، رشد تولید)

print

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره):

رسالت خانواده حوزوی، تبلیغ فرهنگ اسلامی شیعی است

  • خلاصه :سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اصفهان، رسالت اجتماعی خانوده های حوزوی را تبلیغ فرهنگ اسلامی شیعی دانست.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صافی اصفهانی در چهارمین نشست خانواده طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مورد «اهمیت تشکیل خانواده در اسلام» اظهار داشت: هر کس خانواده تشکیل دهد، نیمی از دینش را حفظ کرده است و در اسلام هیچ بنیانی نزد خدا محبوب تر از ازدواج نیست.

وی گفت: اعتبار و قداست و عظمت خانواده از نظر اسلام یعنی نیمی از دین خدا و در این کره خاکی با عظمت تر از دین خدا چیز دیگری وجود ندارد و به این خاطر که درون دین خدا خود خدای متعال و قرآن و پیامبرانند و چهره ملکوتی خانواده موازی با نیمی از دین خدا است.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) تصریح کرد: در آموزه‌های دینی و روایی روایتی به ما رسیده که اهمیت خانواده های حوزوی را نشان می دهد: عالمان وارثان پیامبرانند که آن ها عالم دین بودند؛ کسانی بودند که دین خدا و آیین خدا و اخلاق الهی و دینی را به مال آموختند. پس عالمان دینی وارثان انبیا هستند.

وی افزود: تا ما حوزویان از نفسانیات خودمان جدا نشویم از خود حیوانی و نفسانی جدا نشویم وارث انبیا نمی شویم؛ روایت «حاسبوا قبل ان تحاسبوا و حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبو ا وزنوها قبل ان توزنوا» یعنی قبل از این که بمیری و قیامت شود خودت قیامت را بر پا کن و خودت به محاسبه بنشین.

حجت الاسلام و المسلمین صافی با بیان اینکه تا این مردن نفسانی و مردن حیوانی در ما اتفاق نیفتد وارث انبیاء محقق نمی شود، اظهار داشت: در کشور 55 هزار طلبه خواهر در حال تحصیل داریم و  47 هزار طلبه خواهر فارغ التحصیل است.

وی گفت: رسالت خانواده حوزوی این است که وقتی نظام و حوزه و دفتر برای آنها هزینه می کند دو رسالت برای او ترسیم کرده است و اول هر کدام از این افراد باید درون خانواده را پاک کنند؛ خانواده حوزوی در هر محله مانند ماه و ستاره باید بدرخشد و عالی باشد.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) تصریح کرد: بسیاری از طلبه های ما این چنین هستند و قداست و نورانیت در آنها وجود دارد و مردم آن ها خانه آن ها را ملجأ و پناهگاه دینی و اخلاقی خود می دانند؛ رسالت اجتماعی خود را فراموش نکنیم و  نباید حوزوی خانه نشین باشد.

وی خاطرنشان کرد: رسالت اجتماعی، تبلیغ فرهنگ اسلامی شیعی است، زمانی می گفتند به ما حکم تبلیغی بدهید اما الان این دنیا مجازی پیش روی ما است و به زیبای می توانیم تبلیغ کنیم ولی بعضی از ما در این دنیای مجازی غرق شدیم و بی هدف پیش می رویم بدون این که تلاش کنیم و خود را از این دنیا نجات دهیم و دیگران را نیز نجات دهیم.

 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما