پنجشنبه 9 فروردين 1403   18:15:09

(مهار تورم، رشد تولید)

print

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: 

گفتمان مقاومت، رویکرد دشمن را هم تغییر داد

  • خلاصه :نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: 4 ماه مقاومت کردیم و گفتمان‌مان مقاومت شد تا دشمن فرار کرد؛ ترامپ تهدید کرد چرا هواپیمای جاسوسی‌اش زده شد؛ برنامه برای حمله داشت که ما هم خبر داشتیم؛ خودش متوجه شد اگر دچار خطایی شود، همه ریشه‌هایش در منطقه از بین خواهد رفت.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت ‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در گردهمایی «طلایه‌داران تبلیغ» که به همت این دفتر برگزار شد، اظهار کرد: محرم فقط ماه عزا نیست و ماه حماسه هم هست.
وی گفت: همه می‌دانیم عاشورا طلوعی بدون پایان بود و آن‌چه در محرم سال 61 رخ داد همه تاریخ را در بر گرفت؛ این که امام می‌گفتند همه جا را کربلا و هر روز را عاشورا کن یعنی اینکه هرکجا برای اسلام باید تا پای جان جنگید.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: آن‌چه در محرم از ما انتظار می‌رود و سبب نهضت‌های انقلاب شد، علاوه بر ذکر یاحسین و عزاداری، آموزش با حسین بودن به جامعه است تا جبهه امام حسین را تقویت کنیم.
وی افزود: باید امروز ببینیم چه کسی در جبهه امام حسین و چه کسی در جبهه مقابل است؛ این شاخص بسیار خوبی است؛ در این راستا می‌توانید از خود امام حسین کمک بگیرید همان طور که امام، جبهه خود و مقابلش را در عاشورا معرفی می‌کند.
* تکلیف‌گرایی شاخص تشخیص با حسین بود
حجت ‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار داشت: شاخص دیگر برای تشخیص اینکه فرد در مسیر امام حسین است یا نه، تکلیف‌گرایی است که در مقابل آن مصلحت‌گرایی است؛ این شاخص‌ها باید برای مردم تبیین شود تا با حسین بودن و تبری جستن از جبهه مقابل بیان شود.
وی گفت: در تحقق اسلام 4 روز مهم داریم؛ روز بعثت و تاریخ اسلام، روز غدیر خم که روز کمال دین است، روز عاشورا و روز دفاع از دین خدا و روز چهارم مهم در اسلام روز ظهور است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: فلسفه وجودی روحانیت تبلیغ دین خداست؛ دین خدا سخن‌گو دارد که نخستین سخنگو پیامبر و سپس اهل‌البیت (ع) هستند و در زمان غیبت معصوم روحانیت است؛ روحانیت سنگرنشین و مدافع دین است که از اهل‌البیت (ع)  یاد گرفته برای احیا دین تقیه جایز نیست.
وی افزود: با بیان اینکه افتخارم این است که خودم طلبه همین حوزه بودم، گفت: عاشورا تجلی دفاع از دین خداست که دین خدا نمیرد و روحانیت امروز هم همین وظیفه را دارد؛ دین آنقدر قیمت دارد که اگر حسین و خانواده‌اش هم جان بدهند، برای آن ارزش دارد و اساسا باید حسین به شهادت برسد تا اسلام باقی بماند.
حجت ‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار داشت: انقلاب اسلامی هم احیاگر اسلام ناب بوده و با فرهنگ عاشورایی بعثت را زنده کرد و امروز در دنیا حرف می‌زند و استکبار در مقابل آن می‌گوید که هیچ صحبتی به جز دین ندارد؛ انقلاب اسلامی تجلی‌بخش غدیر بود، غدیری که ربوبیت خداوند را روی زمین تجلی می‌دهد.
* آماده‌سازی عالم برای ظهور، مأموریت انقلاب اسلامی
وی گفت: انقلاب اسلامی ولایت‌الله را تجلی بخشید و انقلاب اسلامی غدیر را زمینی کرد؛ تا قبل از انقلاب اعتقاد و ایمان به غدیر داشتیم ولی عمل کننده به غدیر نبودیم؛ تمسک واقعی به غدیر در این 40 سال احیا شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: امروز با افتخار می‌گوییم که بیش از 40 سال است که ولایت در جامعه اسلامی رواج دارد و جز خداوند کسی بر ما حکومت نمی‌کند.
وی افزود: انقلاب اسلامی نسبت به آینده، مأموریت آماده‌سازی عالم برای ظهور را دارد از همین رو از شما می‌خواهم به جای تبیین علائم ظهور، شرایط ظهور را بگوییم چون که شرایط در دست ماست؛ تحقق تبری و ایستادن مقابل حاکمیت‌های غیرالهی و تولی به معنای پذیرش انقلاب اسلامی، دو شرایط ظهور است که این موضوع باید در محرم برای مردم تبیین شود.
حجت ‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار داشت: با حسین بودن مقوله‌ای است که در زیارت عاشورا تاکید شده و نیاز به افرادی داریم که مقابل قدرت دشمن نلغزند؛ روحانیت علاوه بر مدافع دین و تبلیغ آن، وظیفه اجرای دین را هم دارد؛ طلبه امروز باید برای نظام کادرسازی کند تا مقابل دنیا دست‌مان دراز نباشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: روحانیت از اهل‌البیت (ع) یاد گرفته است که فقط به دنبال تبلیغ دنیا نباشد؛ باید مجری دین باشد؛ علامه مجلسی به دنبال تجمیع بود و از همین رو دین را احیا کرد.
وی گفت: روحانیت به سه محور اساسی نیاز دارند؛ ابتدا باید دین‌شناس باشد و فقه و اصول از اساسی‌ترین مسائل است؛ بصیرت نسبت به واقعیت‌ها، خطرها و دشمنی‌ها و نیازها الزام دیگری است که روحانی باید داشت باشد.
حجت ‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار داشت: آیا خروجی حوزه‌های ما دین‌شناسی است؟ رساله فردی نوشتیم ولی باید رساله اداره وزارت امور خارجه، رساله شهرداری، رساله مدیریت نیروهای مسلح و ... ارائه دهید؛ قوی‌ترین پزشک هم اگر بدون آزمایش نسخه بنویسد، خطا می‌کند.
* دشمن به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی مردم است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه باید بدانیم امروز دشمن چهره‌ هارونی دارد یا یزدی یا معاویه‌ای تا نسبت به او بهترین سیاست را اتخاذ کنیم، تصریح کرد: دشمن به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی مردم است و بعد از 40 سال به جمع‌بندی خطرناکی رسیده است؛ همان طور که در صدر اسلام یهودیان و مشرکان با همه حملات نتوانستند اسلام را خرد کنند، اما روزی اسلام را به حاشیه راندند که یهود و مسیح پشت پرده‌ها با هم متحد شده و مسلمانان شدند، بازیگر مسلمان‌کشی و شما در تاریخ، بعد از این اتحاد دیگر نامی از آن‌ها نمی‌شنوید؛ خود مسلمانان بودند که 11 امام را کشتند.
وی افزود: دشمن امروز به این نتیجه رسیده است که با مسلمانان سر اسلام را ببرند؛ کربلا را هم مسلمانان کوفه به وجود آوردند؛ اکنون هم دشمن به این نتیجه رسیده که انقلاب اسلامی ایران را نابود نمی‌کند مگر همان انقلاب‌کنندگان پس باید مردم را از روحیه عاشورایی جدا کنند.
حجت ‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار داشت: دشمن می‌‌خواهد مردمی را تربیت کند که شعار در دفاع از حسین بدهد و بعد سر حسین را ببرند و نماز بخواند؛ امروز شیعه لندنی را پرورش دادند که بر مطهری لعنت می‌فرستد که چرا «حماسه حسینی» نوشته است؛ امروز درد دین‌های ساختگی است و باید اسلام حسینی تبیین شود.
* گفتمان مقاومت، دشمن را فراری داد
وی گفت: از 4 و 5 ماه قبل مسؤولان پذیرفتند که گفتمان‌شان گفتمان مقاومت باشد و گفتمان نرمش و سازش نباشد؛ پیش از این دچار افسردگی سیاسی شده بودند و آمریکایی‌ها می‌گفتند ایرانی‌ها اهل عمل نیستند؛ می‌گفتند هر کاری بکنیم آن‌ها واکنشی نخواهند داشت؛ از برجام خارج و فشار آوردند ولی با درایت مقام معظم رهبری اندکی این گفتمان را اجرا و عزت پیدا کردیم و خداوند هم یاری‌مان کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: 4 ماه مقاومت کردیم و گفتمان‌مان مقاومت شد تا دشمن فرار کرد؛ ترامپ تهدید کرد چرا هواپیمای جاسوسی‌اش زده شد؛ برنامه برای حمله داشت که ما هم خبر داشتیم؛ خودش متوجه شد اگر دچار خطایی شود، همه ریشه‌هایش در منطقه از بین خواهند رفت؛ کشتی انگلیسی را هم گرفتیم و هیچ اتفاقی نیافتد.
* سعودی‌ها در باتلاق یمن گیر افتاده‌اند
وی افزود: با بیان اینکه گرگ را جسارت، فراری می‌دهد؛ عنوان کرد: امروز وضع کشور خوب است؛ اگر برخی جزئیات را فراموش کنیم، هیچ زمانی جبهه مقاومت به اقتدار امروز نرسیده بود؛ در همه صحنه‌ها و در یمن بهترین وضعیت را داریم؛ اماراتی‌ها التماس می‌کنند که از این وضعیت خارج شوند؛ سعودی‌ها نیز در باتلاق گیر افتاده‌اند.
حجت ‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار داشت: سیدحسن دنبال بهانه می‌گردد تا سفره رژیم صهیونیستی را جمع کند؛ عقب‌نشینی کشورها را می‌بینیم؛ مقاومت جواب می‌دهد؛ باید به آیات قرآن استناد شود که مقاومت را تأکید و سازش را رد می‌کند؛ در این مسیر خدا هم کمک می‌کند تا با موشک‌های ساخت داخل خودمان  آن پهپاد را بزنیم.
وی گفت: کشتی انگلیسی که با سرعت درحال حرکت بود و ناو جنگی مجهز آن را همراهی می‌کرد، چند نیروی دلاور ما روی عرشه آن فرود آمدند و کنترل آن را به دست گرفتند؛ فرمانده نیروهایی که وارد کشتی انگلیسی شدند، می‌گفت ناو انگلیسی می‌توانست ما را به راحتی بزند ولی جرأت آن را نداشتند؛ ما به حضرت زهرا (س) توسل کردیم تا دلمان قرص شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: پهپاد ایرانی بیش از 3 ساعت بر فراز ناو آمریکایی پرواز و تصویربرداری می‌کند و درحالی که ترامپ ادعا می‌کند که آن را منهدم کرده، ساعاتی بعد به او اعلام می‌کنند که به سلامت فرود آمده است؛ این‌ها نشانه اقتدار امروزی ماست.
حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان "مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان" نیز در این مراسم اظهار داشت: این همایش با مشارکت 5 دستگاه تحت عنوان جهاد کبیر برگزار می‌شود که نماینده ولی فقیه در سپاه، مدیرکل اوقاف، مدیرکل سازمان تبایغات اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رسیدگی به امور مساجد در برگزاری این جلسات با هم همکاری می‌کنند.
وی گفت: روحانیت، مساجد و منابر همه یک شبکه عظیم هستند که موفق شدند ریشه 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را بخشکانند؛ این شبکه عظیم روحانیت از مسجد و محراب و ... باید این کار عظیم نهضت و مقاومت را ادامه دهند تا ریشه استکبار کنده شود.
حجت الاسلام صالحیان خاطرنشان کرد: مقاومت در جهان حاصل از همین منابر به وجود آمده است که باعث ترس مثلث شوم آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس شده است پس این حرکت باید تا رسیدن پرچم به امام زمان(عج) ادامه پیدا کند.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما