شنبه 1 ارديبهشت 1403   01:39:50

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

جلد دوم کتاب «دروس هیئت و دیگر رشته های ریاضی» به چاپ نهم رسید

  • خلاصه :چاپ نهم جلد دوم کتاب «دروس هیئت و دیگر رشته های ریاضی» به قلم آیت الله حسن حسن زاده آملی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، چاپ نهم جلد دوم کتاب «دروس هیئت و دیگر رشته های ریاضی» اثر آیت الله حسن حسن زاده آملی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۴۰۱ صفحه منتشر شد.
این اثر در دو جلد حاوی یکصد و یازده درس از حضرت آیت الله حسن زاده آملی است که آن را در روزهای تعطیل حوزه از سوم خردادماه 1365 تا یکم فروردین ماه 1370 در جمع فضلای حوزه تدریس فرمودند.
هر عالم دینی نیازمند بدین کتاب است، زیرا آیات و روایات وقت و قبله و هلال را بیان می کند و سمت قبله و اعتدال و زوال و بسیاری دیگر از امور را به خوانندگان می آموزاند، به علاوه معارفی در بردارد که چشمه های آب حیاتند و چراغ هایی فراروی طالبان دانش.
عناوین دروس جلد دوم کتاب «دروس هیئت و دیگر رشته های ریاضی» عبارتند از: «تحصیل تعدیل النهار از مطالع»، «اربعه متناسبه و ضرب ستّینی و شبکه»، «کهکشان»، «مسایل ریاضی و هیوی»، «تحصیل خط زوال از دایره هندیه»، «تحصیل سمت قبله»، «تحصیل خطوط نصف النهار و اعتدال و...»، «تحصیل سمت قبله آفاق از طریق اخراج عمود بر خط نصف النهار» و «نسبت محیط دائره به قطر آن»، «مقدار مسافت یک درجه ارضی، و بین الطلوعین از خسوف قمر»، «قطب مغناطیسی و قطب جغرافیائی زمین، و قطب نما و قبله نما» و... .
علامه حسن زاده آملی(ره) آثار متعددی دارد که این مؤسسه تاکنون آثار زیر را به صورت مجموعه آثار منتشر کرده است که عبارتند از: الهی نامه، کلمه علیا، الحجج البالغه، اضبط المقال، دروس معرفه الوقت والقبله، النور المتجلی فی الظهور الظلّی، خیرالاثر در رد جبر و قدر، هزار و یک کلمه(تاکنون هفت جلد)، مجموعه مقالات، دروس هیئت (دو جلد) و تحقیق کتاب های: نفس شفا، الهیات شفا، شرح فصوص الحکم خوارزمی، شرح فصوص الحکم قیصری(دو جلد)، شرح اشارات(دو جلد)، خلاصه تفسیر منهج الصادقین (پنج جلد) و اتحاد عاقل به معقول، کلیله و دمنه، شرح فارسی االاسفار الربعه (دوره هفت جلدی)، دوره شرح فصوص الحکم.
علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما